Hiss och diss del 5

IMG_20240630_144443.jpg

Spicy var det ja. Hiss
 
Visa bifogad fil 147721

Hiss!

Bild saxad direkt från Skogaholms hemsida. Jag har provat båda dessa och båda är godare. Sommarrutan har en lite lätt kryddig smak men inte tillräckligt för att jag ska kunna säga vilken krydda.. Det är iaf inte kardemumma vilket jag var lite orolig för på förhand. Skogaholmsrutan smakar mer som vanlig skogaholmslimpa. Av dessa två gillar jag nog skogaholmsrutan lite mer men båda är goda.

Jag gillar ju mitt bröd vitt och rent från smuts och föroreningar som nötter, frukt och annan skit som inte har i bröd att göra så dessa passade mig perfekt. Jag har ätit med skinka, en god ost (t.ex hushållsost ;) ) och grönsaker ungefär som en hamburgare till frukost, mycket gott. De är lagom små för att en ska vara mättande ihop med ett tillbehör t.ex gröt eller fil men ändå så att två inte blir för mycket om man bara vill ha macka.

Hissar också båda! Sommarrutan lite extra 😍
 
Fortsätter på mitt nudeltema…

IMG_1173.jpeg


Måste ge dessa en diss, dock av enda anledning att den är alldeles för stark för mig, och jag använde inte ens hälften av den starka såsen som tillkommer. I övrigt goda nudlar och god ostsmak så synd att det var så mycket hetta. Men för någon mindre känslig kanske den är perfekt.
 
Fortsätter på mitt nudeltema…

Visa bifogad fil 148613

Måste ge dessa en diss, dock av enda anledning att den är alldeles för stark för mig, och jag använde inte ens hälften av den starka såsen som tillkommer. I övrigt goda nudlar och god ostsmak så synd att det var så mycket hetta. Men för någon mindre känslig kanske den är perfekt.
Får jag fråga något jag undrar över. Dessa nudelpåsar, är det heta och osten och med andra smaker andra kryddor osv i påsar man tillsätter eller är det något i själva nudlarna också från början? Kan man välja bort det heta helt och bara tillsätta osten osv? Eller hur gör man? Många av de här verkar ju godare än typ Eldorados men någon trist kryddpåse.
 
Får jag fråga något jag undrar över. Dessa nudelpåsar, är det heta och osten och med andra smaker andra kryddor osv i påsar man tillsätter eller är det något i själva nudlarna också från början? Kan man välja bort det heta helt och bara tillsätta osten osv? Eller hur gör man? Många av de här verkar ju godare än typ Eldorados men någon trist kryddpåse.
Nudlarna är naturella, sedan tillkommer småpåsar i varierad mängd. Ibland är det bara en kryddpåse, men oftast (speciellt från lite dyrare märken) tillkommer olja och sås. Man kan själv välja vad och hur mycket man vill blanda i.
 
Nudlarna är naturella, sedan tillkommer småpåsar i varierad mängd. Ibland är det bara en kryddpåse, men oftast (speciellt från lite dyrare märken) tillkommer olja och sås. Man kan själv välja vad och hur mycket man vill blanda i.
Får testa med andra ord:)
 
Fortsätter på mitt nudeltema…

Visa bifogad fil 148613

Måste ge dessa en diss, dock av enda anledning att den är alldeles för stark för mig, och jag använde inte ens hälften av den starka såsen som tillkommer. I övrigt goda nudlar och god ostsmak så synd att det var så mycket hetta. Men för någon mindre känslig kanske den är perfekt.
Jag köpte den svarta och röda påsen (som ska vara extra starka) från samma märke till sambon som gillar stark mat. Jag tänkte att hur starkt kan det vara när det är köpt på ICA liksom? Var tydligen olidligt. Smakade ingenting för efter ett par sekunder var det som att hela munnen och magen fattat eld typ, så de fick diss av honom.
 
Jag köpte den svarta och röda påsen (som ska vara extra starka) från samma märke till sambon som gillar stark mat. Jag tänkte att hur starkt kan det vara när det är köpt på ICA liksom? Var tydligen olidligt. Smakade ingenting för efter ett par sekunder var det som att hela munnen och magen fattat eld typ, så de fick diss av honom.

Deras starkaste sort har blivit förbjuden i Danmark! Tydligen farligt stark 😛
 
Jag köpte den svarta och röda påsen (som ska vara extra starka) från samma märke till sambon som gillar stark mat. Jag tänkte att hur starkt kan det vara när det är köpt på ICA liksom? Var tydligen olidligt. Smakade ingenting för efter ett par sekunder var det som att hela munnen och magen fattat eld typ, så de fick diss av honom.

Är det inte de nudlarna som blev förbjudna i Danmark för att de är för starka??
 
Jag köpte den svarta och röda påsen (som ska vara extra starka) från samma märke till sambon som gillar stark mat. Jag tänkte att hur starkt kan det vara när det är köpt på ICA liksom? Var tydligen olidligt. Smakade ingenting för efter ett par sekunder var det som att hela munnen och magen fattat eld typ, så de fick diss av honom.
Jag trodde den gula påsen skulle vara betydligt mer mild än den var, men ack och ve så fel jag hade. Har aldrig ätit något så kryddstarkt innan, så spontant kommer jag undvika den röda och svarta som pesten :p
 
Jag köpte den svarta och röda påsen (som ska vara extra starka) från samma märke till sambon som gillar stark mat. Jag tänkte att hur starkt kan det vara när det är köpt på ICA liksom? Var tydligen olidligt. Smakade ingenting för efter ett par sekunder var det som att hela munnen och magen fattat eld typ, så de fick diss av honom.
Jag älskar dem, men jag älskar riktigt stark mat och har förmodligen bränt bort mina smaklökar vid det här laget. :p
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 507
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
208 575
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
212 265
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp