Visa bifogad fil 149854
Hiss!
Dags för något icke ätbart. Jane Hellen schampo och balsam, finns på Rusta för 30 kr st. Det låter lite billigare än vad det är för det är bara 150 ml i flaskorna. Med ett literpris på närmare 200 kr/l är det dubbelt så dyrt som Tigi. Betydligt dyrare än Aussie (166 kr/l) och snäppet billigare än OGX (233 kr/l). Det hamnar alltså i det där gränslandet mellan billighets-balsam och salongsbalsam (som ofta ligger på minst 500 men ofta närmare 1000 kr/l).
Lite upprepning om någon ny kanske läser så utgår jag från mitt hår vilket är långt, tunt och rakt och jag får lätt både mjäll och flottig hårbotten.
Negativt:
Flaskorna är rätt coola men väldigt otympliga. Det syns inte på bilden men de är triangulära, tänk som en superhög västerbottenost i formen. Det gör att de dels står rätt ostadigt på en duschhylla med "brett galler" men framförallt är rätt jobbiga att klämma ur när de börjar bli tomma. Locket är ett snäpplock som öppnas hela vägen.
Sen får de också minus för att de inte är handikappanpassade (är så lika varandra). Ser man extremt dåligt som jag så gäller det att komma ihåg var man ställde dem i duschen.
Positivt:
Egentligen bara en sak, men verkligen ingen liten sak. De luktar gudomligt gott!! Sött - men inte sliskigt, Blommigt - men inte tantigt. Det är fräscht och lätt, luktar MYCKET utan att bli tungt och ge huvudvärk. Lukten sitter kvar i håret i över ett dygn efteråt. Jag satt länge och tänkte på om det finns någon hårprodukt jag kan komma på som luktar godare än dessa och.. nej, detta är the one.
Resultatmässigt är det ju som alla vet superindividuellt. För mig funkar detta.. typ. Mitt hår blir inte flottigt fort vilket är mitt vanligaste problem med billigare produkter, däremot blir det lite torrt och tappar mycket glans. Mitt "vanliga" schampo är Kerastase bain densite och det är klart det är en markant skillnad men Jane Hellen är ingen katastrof för mitt hår, det i kombination med att flaskorna är små och tack vare ostformen extra utrymmessparande om man har dem ihop så är det här en jättebra produkt att ta med om man är på resa, badhuset eller liknande mer sporadiskt användande.
TLDR för en mindre uppsats om schampo:
Du kommer aldrig hitta något som luktar godare än detta, fungerar helt okej!