Hiss och diss del 5

Hiss!! Yoggi Körsbär Cherry-licious :d
IMG_0664.png
 
IMG_1284.jpeg

HISS!
Jag älskar mochi. Ett segt och lite klistrigt yttre och god och len glass inuti. Synd de är små, samtidigt perfekta munsbitar.
Den stora nackdelen är priset. 6 st småglassar för ca 54kr. Men det kommer inte hindra mig från att köpa de andra 3-4 smakerna! :d
 
IMG_1311.jpeg

Hiss!
Kände mig rätt tveksam till smakerna, framförallt salted caramel, men den var gooooood. Smakade lite säreget nostalgiskt, vet inte från vad. Tyckte väl det var mer kolasmak än salted caramel dock.

Chokladsmaken var också god. Den hade en tydlig smak av mörk (?) choklad och var inte speciellt söt. Jag är inget fan av chokladglass, men den här hade jag kunnat äta mer av.
 
a8c9a75baca76aa1cb30518bcf5b1178.png


Diss!

Det är faktiskt ingen egen bild utan denna var den bästa jag hittade på nätet, säger kanske något om hur populär produkten är när man inte direkt hittar en "pressbild". Den är väldigt rinnig och konsistensen är extremt grynig. Smaken är fadd och tråkig. Den lyckats på nåot vis vara varken tillräckligt söt, eller tillräckligt syrlig. Undvik.
 
Visa bifogad fil 149672
Hiss!
Kände mig rätt tveksam till smakerna, framförallt salted caramel, men den var gooooood. Smakade lite säreget nostalgiskt, vet inte från vad. Tyckte väl det var mer kolasmak än salted caramel dock.

Chokladsmaken var också god. Den hade en tydlig smak av mörk (?) choklad och var inte speciellt söt. Jag är inget fan av chokladglass, men den här hade jag kunnat äta mer av.

Jag provade andra smaker igår: Jordgubb och Passion/Mango. Jag tyckte inte att de var gods alls! Mycket dålig och låg kvalitet jämfört med Bubbies mochiglassar! Nån hade mm-tunn deg och en annans deg var 7-8 mm tjock. Degen kändes inte alls som mochideg. Den hade inte alls den elasticiteten och konsistensen som den ska ha. Inte ens glassen höll den kvalitet som Bubbies har. Nä, det märket köper jag aldrig igen!
 
Jag provade andra smaker igår: Jordgubb och Passion/Mango. Jag tyckte inte att de var gods alls! Mycket dålig och låg kvalitet jämfört med Bubbies mochiglassar! Nån hade mm-tunn deg och en annans deg var 7-8 mm tjock. Degen kändes inte alls som mochideg. Den hade inte alls den elasticiteten och konsistensen som den ska ha. Inte ens glassen höll den kvalitet som Bubbies har. Nä, det märket köper jag aldrig igen!
Jag har aldrig testat Bubbies, så kan inte jämföra. Men ja, degen har varit rätt ojämn.
 
Jag provade andra smaker igår: Jordgubb och Passion/Mango. Jag tyckte inte att de var gods alls! Mycket dålig och låg kvalitet jämfört med Bubbies mochiglassar! Nån hade mm-tunn deg och en annans deg var 7-8 mm tjock. Degen kändes inte alls som mochideg. Den hade inte alls den elasticiteten och konsistensen som den ska ha. Inte ens glassen höll den kvalitet som Bubbies har. Nä, det märket köper jag aldrig igen!
Fortsätter köpa Bubbies då med andra ord.
När man låtit de ligga framme en stund så degen är mjuk och glassen alldeles lagom så är det så smarrigt!
 
IMG_1392.jpeg

Hittade ingen vettig bild på Google. Nåja, svag diss. De är mjuka och smakar som brioche bör, och de är inplastade x2 (själva påsen och sen inplastade var för sig också). MEN, jag blev besviken på fyllningen. Trodde den skulle vara mer krämig, men krämen var torr. Chokladen var rätt menlös, men gav en hint av chokladsmak. Så njae. Kommer inte köpa igen.
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 937
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
211 574
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
215 378
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp