Hiss och diss del 5

IMG_1236.jpeg


Diss.
Den ser godare ut på bild, i verkligheten ser den rätt tafatt och torr ut och är ingen smaksensation direkt. Chokladen kan man ibland smaka och då är den okej, annars är det bara kex som smakar.

Funkar om man är hungrig som jag är, men ptja, kommer inte köpa igen.
 
IMG_1238.jpeg


Diss.
Brukar älska Ben&Jerry, men det hände inget i den här. Nu hann min smälta en del innan förtäring, kanske godare annars med swirlsen, osv. Men kakdeg var det alldeles för lite av. Kul med popping candy, men inte tillräckligt. För 65 spänn vill jag att det ska hända mer eller vara en sensation av smaker.
 
a0a999d1678f9e758ea432b0c2e31a79.png


DISS

Det första, lilla problemet som jag tror de flesta kanske inte bryr sig om, är att denna har den där lite tjockare/slemmiga konsistensen som många av Provivas juicer har. Jag tycker det är lite obehagligt.

Det större problemet är något jag kände direkt när jag smakade, och det är att den här smakar nästan bara äpple. Fast inte gott äpple då som äppeljuice (jag älskar äppeljuice) utan mer.. surt? En hint av jordgubbar anas någonstans, ni vet de där sura, omogna jordgubbarna man kan råka få ibland. Guava har jag aldrig ätit så jag kan inte säga om det smakar det, jag noterar iaf ingen annan smak än äpple och jordgubb.

Jag märkte faktiskt inte i butik att det även var äpple i. Jag ser ju nu när jag tittar närmare på paketet att det faktiskt framgår, men supertydligt är det ju inte.

Skippa denna och köp en god äppeljuice istället, jag rekommenderar Bravo Äpple och päron. Är ni sugna på jordgubbstwist så är Bravos apelsin och jordgubb också god!
 
Visa bifogad fil 149156

DISS

Det första, lilla problemet som jag tror de flesta kanske inte bryr sig om, är att denna har den där lite tjockare/slemmiga konsistensen som många av Provivas juicer har. Jag tycker det är lite obehagligt.

Det större problemet är något jag kände direkt när jag smakade, och det är att den här smakar nästan bara äpple. Fast inte gott äpple då som äppeljuice (jag älskar äppeljuice) utan mer.. surt? En hint av jordgubbar anas någonstans, ni vet de där sura, omogna jordgubbarna man kan råka få ibland. Guava har jag aldrig ätit så jag kan inte säga om det smakar det, jag noterar iaf ingen annan smak än äpple och jordgubb.

Jag märkte faktiskt inte i butik att det även var äpple i. Jag ser ju nu när jag tittar närmare på paketet att det faktiskt framgår, men supertydligt är det ju inte.

Skippa denna och köp en god äppeljuice istället, jag rekommenderar Bravo Äpple och päron. Är ni sugna på jordgubbstwist så är Bravos apelsin och jordgubb också god!
Förlåt, men det står ju klart och tydligt "whit a base of apple" mitt på förpackningen..?
 
Förlåt, men det står ju klart och tydligt "whit a base of apple" mitt på förpackningen..?
Att du tycker det är "klart och tydligt" får stå för dig. Jag anser inte att det är det när det står kursivt under. Också skevt i sig kan jag tycka att skriva "with a base of apple" när innehållet är 80% äpple. Såhär ser innehållsförteckningen ut:

INGREDIENSFÖRTECKNING Äppelpuré* (40 %), äppeljuice* (39 %), jordgubbspuré (15 %), guavapuré (5 %) och svart morotsjuice* (1 %). Pastöriserad. * Från koncentrat.

Jag tycker iaf det är ganska uppenbart att de försöker få kunderna att uppfatta det som något det inte är. Annars hade den väl rimligen hetat äppeljuice med smak av jordgubb och guava.
 
Att du tycker det är "klart och tydligt" får stå för dig. Jag anser inte att det är det när det står kursivt under. Också skevt i sig kan jag tycka att skriva "with a base of apple" när innehållet är 80% äpple. Såhär ser innehållsförteckningen ut:

INGREDIENSFÖRTECKNING Äppelpuré* (40 %), äppeljuice* (39 %), jordgubbspuré (15 %), guavapuré (5 %) och svart morotsjuice* (1 %). Pastöriserad. * Från koncentrat.

Jag tycker iaf det är ganska uppenbart att de försöker få kunderna att uppfatta det som något det inte är. Annars hade den väl rimligen hetat äppeljuice med smak av jordgubb och guava.
Ja, för mig är det tydligt att den kommer smaka äpple när det tydligt står som det gör på framsidan av förpackningen.
Och för mig är det självklart att kolla vad en ny vara jag är intresserad av att köpa faktiskt innehåller.. nära på 80% äpple, ja den kommer smaka äpple, basen är gjord på äpple.
Alla är vi olika.
 
Skärmklipp.PNG


Mer nudlar. Dessa köpte jag på Lidl, dock biffsmak för min del men kunde inte hitta någon sådan bild.

Det blir fetdiss på dessa. Nudlarna är lite tjockare och tuggigare än andra nudlar, lite åt gummihållet. Konsistensen påminde lite om shiratakinudlar men inte lika extremt. Kryddpåsens innehåll var nästan vitt, såg ut ungefär som smutsigt mjöl och smakade mest bara salt.

Åt nästan inte upp, detta är nog de äckligaste snabbnudlarna jag provat hittills.
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 005
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
211 907
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
215 791
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp