@Crossline Jag vill också veta var du köpte den! Perfekt sommaryoghurt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som rena mardrömmen för mig, de lyckades med att få med allt jag inte gillar, nästan imponerande
Håller med, en av de få varianter jag uppriktigt vill äta fler än en av
Jag kan hissa lite nyheter (för säsongen) : nässlor! Björklöv (gärna fermenterade till te).Borde hålla mig ifrån den här tråden eftersom det hissas så många goda saker som jag så gärna vill smaka på!
Varför kan det inte hissas broccoli och palsternackor
Och det enda jag tänker på när jag hör fermenterad är surströmming....Jag kan hissa lite nyheter (för säsongen) : nässlor! Björklöv (gärna fermenterade till te).
Och mer säsongsfritt men ändock en nyhet för mig: fermenterade morotsstavar med kanelstång. To die for. Bättre än godis.
Fermenterat borde väl vara super om man ska undvika socker eller snabba kolhydrater eftersom sockerarterna bryts ner av mjölksyrebakterierna?
Ojoj! det är sååå mycket mer. Idag åt jag fem sorters fermenteringar till lunch med stekt ägg (rödkål, nästa rädisa och blomkål med fänkålsfrö, nästa vitkål med nässla, sedan vitkål med kummin och slutligen morotsstavarna, som var min efterrätt. Så sjukt smidigt. Klart på tre minuter. Köket luktar vårskog av den torkande björken!Och det enda jag tänker på när jag hör fermenterad är surströmming....
Visa bifogad fil 145605Det är oklart. Absolut inget fel på smaken, den var god. Slät i konsistensen men den kändes lite märklig ändå. Svår att äta på nått sätt. Vet inte om den var för tjock eller vad man ska säga. Hur som, oklart är nog det bästa jag kan komma med.
Jag tycker samtliga av det märket är oklara. Svåra att äta och med en slags tyngd. Rätt sträva/torra i smaken också. Går dock att äta, om man är desperat.Visa bifogad fil 145605Det är oklart. Absolut inget fel på smaken, den var god. Slät i konsistensen men den kändes lite märklig ändå. Svår att äta på nått sätt. Vet inte om den var för tjock eller vad man ska säga. Hur som, oklart är nog det bästa jag kan komma med.
Jag brukar aldrig komma ihåg vilken som är vilken. Men det kan nog stämma som du säger.Jag tycker samtliga av det märket är oklara. Svåra att äta och med en slags tyngd. Rätt sträva/torra i smaken också. Går dock att äta, om man är desperat.
Vilken smart grej! Toppen att ha med sig i bilen på långturer.Här kommer något så ovanligt som en HISS av en icke-matprodukt! Min man fick två av Bodums travel press i födelsedagspresent för några veckor sedan och alltså de är SÅ bra! Det är alltså en presskanna och termosmugg i ett, kaffet blir jättegott och håller sig varmt i minst 2 timmar. Väldigt smidigt när man är iväg och campar eller liknande. Att alla delar går att diska i maskin är ett extra plus, det gör att man utan vidare kan ha mjölk och så i utan att oroa sig för att någon dålig smak ska sätta sig (vilket vi haft problem med med andra muggar)
Visa bifogad fil 145751
Tips, hittade den på rea + att man får 10% rabatt på sin första beställning och jag fick även kaffebönor inkluderat i beställningen.Vilken smart grej! Toppen att ha med sig i bilen på långturer.