Hiss eller diss - del 6

Men fryst går ju inte att jämföra smakmässigt? Jag använder det enbart i soppor.
Ja? Självklart är färsk broccoli godare är fryst. Men den frysta är helt okej om man tar fram den i tid och tillagar den med lite kryddor. Målet är att tallriken dagligen ska bestå av 50% grönsaker, inte att det ska vara den maximala smakupplevelsen. Alla har inte råd att betala dubbelt så mycket för premiumvaror.

Ja? Självklart är färsk broccoli godare är fryst. Men den frysta är helt okej om man tar fram den i tid och tillagar den med lite kryddor. Målet är att tallriken dagligen ska bestå av 50% grönsaker, inte att det ska vara den maximala smakupplevelsen. Alla har inte råd att betala dubbelt så mycket för premiumvaror.
Ah, jag har aldrig det målet så då påverkas jag inte lika mycket. För mig är det snarare 50% protein och fett, 30% kolhydrater och 20% grönsaker.

Ah, jag har aldrig det målet så då påverkas jag inte lika mycket. För mig är det snarare 50% protein och fett, 30% kolhydrater och 20% grönsaker.
Nå, nu har ju inte alla gjort magsäcksoperationer så alla har inte samma mål som du. Det normala brukar väl vara ca 50 % grönsaker i alla fall?

Nå, nu har ju inte alla gjort magsäcksoperationer så alla har inte samma mål som du. Det normala brukar väl vara ca 50 % grönsaker i alla fall?
Jag vet inte, jag har aldrig ätit så. Men jag är inte van vid frysta grönsaker alls, inte som de är iaf utan bara använda i matlagning.

HISS!
Inte ny men så god choklad kombinerad med lakritsfyllningen :d
1000010658.webp

Jag vet inte, jag har aldrig ätit så. Men jag är inte van vid frysta grönsaker alls, inte som de är iaf utan bara använda i matlagning.
Även jag tycker att frysta grönsaker har blivit sämre. Tidigare var det fina delar man fick, nu verkar det mest vara spill och slamsor känns det som. Rester som man slängt ner. Fortfarande fungerar ärtor dock, och herrgårdsgrönsaker.

Även jag tycker att frysta grönsaker har blivit sämre. Tidigare var det fina delar man fick, nu verkar det mest vara spill och slamsor känns det som. Rester som man slängt ner. Fortfarande fungerar ärtor dock, och herrgårdsgrönsaker.
Jag köper mycket frysta wokgrönsaker som jag använder när jag lagar mat på jobbet. De har hittills hållit en mycket hög kvalité olika märken och blandningar. :up:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 085
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 493
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 745
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka