Hiss eller diss - del 6

Alla gör som de vill så skäms inte :heart Plus att alla kan inte ha koll på allt :)

Antroposoferna är en mycket suspekt sekt rent ut sagt och är bla antiwaxxare (förutom en massa andra märkligheter). Det har förekommit mässlingsutbrott kring Järna just eftersom det finns så många ovaccinerade.

Grundaren Steiner gillade rasbiologiska idéer och nazisterna var väldigt förtjusta i antroposofin.
Har dålig koll på just Saltå kvarn men det finns många som pysslar med bidynamisk odling utan att ha den minsta ideologisk koppling till antroposoferna också. Då är det mest ekologisk odling med kretsloppstänk plus en del kufiska inslag som att gräva ner horn och strössla torkat växtpulver och lite annat hokus pokus.

20250207_192138.webp
HISS. Äntligen har jag fått tag i turkish delight. Har sett det så många gånger på tuben och tyckt att det ser så jäkla gott och att jag vill prova. Nu hade dom på Coop extra här hemma och då passade jag på. Lika gott som jag trodde det skulle va.

Hissar fryst passoinsfrukt, hittar ingen bild för jag har inte kvar paketet och kan inte komma på märket… Men bara att kunna få passionsfrukt i drinken med rätt sötsyrliga smak utan att kompromissa med kylan var så gott!

Tyvärr verkar fryst granatäpple inte tåla frysningen lika väl, de går sönder och blir bara en kärna. Dock vet jag vissa som hissat det så kommer nog testa igen.

Hissar fryst passoinsfrukt, hittar ingen bild för jag har inte kvar paketet och kan inte komma på märket… Men bara att kunna få passionsfrukt i drinken med rätt sötsyrliga smak utan att kompromissa med kylan var så gott!

Tyvärr verkar fryst granatäpple inte tåla frysningen lika väl, de går sönder och blir bara en kärna. Dock vet jag vissa som hissat det så kommer nog testa igen.
Om det är köpta på Willys eller Hemköp gissar jag på Garant men finns säkert andra märken från andra matbutiker. Köpte passionsfrukt pure på Coop för en evighet sen, var också riktigt gott och man slapp kärnorna om man ville göra något med en slät konsistens.

Alla gör som de vill så skäms inte :heart Plus att alla kan inte ha koll på allt :)

Antroposoferna är en mycket suspekt sekt rent ut sagt och är bla antiwaxxare (förutom en massa andra märkligheter). Det har förekommit mässlingsutbrott kring Järna just eftersom det finns så många ovaccinerade.

Grundaren Steiner gillade rasbiologiska idéer och nazisterna var väldigt förtjusta i antroposofin.
Jag har jobbat för dem men vägrade konvertera så jag fick sparken när jag sjukskrev mig för att jag fått influensa.
Facket sa tacka och spring!

Jag har jobbat för dem men vägrade konvertera så jag fick sparken när jag sjukskrev mig för att jag fått influensa.
Facket sa tacka och spring!

Är det Saltå Kvarn du menar att du jobbat för? Eller något företag/förening i Järna? Jag har aldrig hört talas om vare sig att de vill att man ska "konvertera" till antroposofin eller att de har något problem med att man sjukskriver sig när man är sjuk. Och jag har många band till Järna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 085
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 493
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 745
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka