Hippologen

lillan

Trådstartare
Finns det några här som sökt in till Hippologen på Wången nu till hösten, eller kanske någon som redan går där?

Jag har sökt in och söker nu mer information om utbildningen, intagningsprov, framtidsutsikter m.m. Har hittat informationen som finns på SLUs och Wångens sidor, men finns det mer?

Sv: Hippologen

Om du räknar lite på inkomsterna och ser till hur många som vill fram i branschen så känns det som ett jäkla slit.

Fast väljer man hippolog kan man jobba med annat än och slita på en gård.. Man kan ex plugga vidare till master, eller pedagogik och bli lärare på ex naturbruksgymnasium.. Våran rektor på Wången är hippolog, och det finns även hippologer inne på SLU. Anna som är programledare i ponnyakuten är Hippolog

Lite därför jag valde det: skulle det "skita sig" med eget företag (som jag vill jobba med) så kan jag jobba med hästar, fast på andra sätt

Jag går andra året på hippologen :) är just nu ute på praktik

Kan inte du berätta lite om hur det är att vara student på utbildningen? Hur ser allt ut runtikring, bör man ha egen häst med? Hinner man det? Hur bor man? Hur är det att bo "så pass långt bort" och i en liten by (Som jag gissar att Alsen är)?

Egen häst behövs inte , skolan håller med hästar, men vill man ha med sig sin egen finns stallplats på skolan, och finns även privata små stall i byn som tar emot inackorderingar :)
Bor gör vi inne i byn, inte så svårt att hitta boende.
Jag trivs väldigt bra och vi har verkligen kul! Alla är ju i samma sits; långt bort från familj och vänner, så man blir ju ganska tajta :) Alsen ligger mellan Åre och Östersund , så "studentliv" lever vi även ändå ;) sen är det såklart stort fokus på hästarna! inte ovanligt att man rider och är i stallarna under helgen också

Liknande trådar

Fritid Har kikat runt lite på SL:s hemsida och det jag inte riktigt hittar är hur långt jag kan åka på en biljett. När jag till exempel ska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 910
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Skola & Jobb Det står att max 165 poäng på grundnivå räknas på de flesta utbildningar men det måste ju vara väldigt många som har detta. Lyckas inte...
Svar
12
· Visningar
681
Senast: MiaMia
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar