• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Quadrophenia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 958
Q

Quadrophenia

Har i tidigare trådar skrivit om att betäcka mitt sto e. HillsDouble-Magari-Maraton. Tanken var att jag skulle gjort det -06 men vissa omständigheter gjorde att det inte blev så.
Nu i vår kommer det dock att ske :D
Har tittat på flera hingstar bl.a HipHop. Nu är det så att mitt sto har Utrillo i 4:e led och HIphop har honom i 3:e led.
Är det för nära? Jag kan inte sånt här riktigt och behöver er hjlp.

Tack på förhand/
Q

Sv: Hiphop

Tror du han passar mitt sto? Vet att vi har pratat om henne tidigare. En kompis trodde att han kunde bli för tung? Vad säger du? Jag har inte sett hiphop in real life.
Q

Jag har sett honom flera gånger och tycker inte alls att han är så tung som han skulle kunna vara med den stammen.

Jag tycker att du ska försöka se honom själv och se var du tror om honom i kombination med ditt sto.

Ja det är nog det bästa. Usch jag håller på att få krupp på det här med att välja hingst. Tycker inte det finns nån som jag verkligen fastnar för.
/Q

Jag är också nyfiken på att höra allt om Hip Hop. Kommer troligen att välja honom till mitt Cortez-sto. Hon tog sig inte förra året med annan hingst. Jag har läst mig fram till att hans fertilitet tidigare varit bra. Någon som fått föl, dräktigt i år eller har andra intressanta upplysningar att dela med sig av om Hip Hop?

Har ett tre veckor gammalt stoföl efter HIP-HOP, Det är en mycket trevlig individ, framåt och nyfiken vill gärna springa framför mamma.
Kan hålla med om att HIP-HOP har hög fertilitet, då det tog sig med en gång, kan ju bero på vårat sto också givetvis. Allt har gått perfekt från dag ett .

Har föl i mage på 333 dygn nu efter Hip Hop. Förstföderska och tog sig på första gången trots flera VARMA transportresor på kort tid (tis, tors insemin lör och sen koll igen sön) samt att hon avskyr transporter så nog verka han vara fertil alltid. :D

Såg honom tävla i Kungsbacka i påskhelgen och blev faktiskt förvånad över hans lätthet. Trodde att han skulle vara aningens "stadigare" men inte gör det mig något. :angel: Har lite filmsnuttar därifrån men de är så jäklans stora. :crazy:
Det enda negativa som jag tänkte på där var att han gärna la sig bakom hand. Maria satt och lyfte honom för att få fram näsan. Har väl kanske inte med arv att göra men ändå info. Annars, väldigt piggt, nyfiket och vaket uttryck. Väldigt väluppfostrad och betedde sig oklanderligt på framhoppningen. Sen att han tog sin 2:a och 3:e seger på 1.50 gjorde ju inte det hela sämre. :D

Tack för svaren. Det verkar enbart positivt. Någon som har bilder på Hip Hop föl? Sett dem på Hip Hops hemsida och de ser riktigt läckra ut. Ni som betäckt med honom, har det varit färsk eller transporterad sperma?

Jag kommer använda Hip Hop till mitt Everest sto i år
Väljer honom till stor del pga att han är en veterinärt sett mkt sund individ med (hittills) utmärkt hållbarhet. (vilket även hans far har) Mitt sto har problem med SI leden, vilket gör att alla fina holsteiner hingstar från ffa c-linjen går bort...:(

Hur fungerar han på TAI?
Nån som har koll på hur det har gått för avkommorna på 3 års?

Har bara träffat en avkomma (som åring) en liten dam, med mkt temperament :devil: ! (troligtvis från mödernet)
men självsäker och trygg i sig själv.

Avkommebilder och mer info vore skoj!

Kollade igenom alla resultat från treårstesten häromdagen och blev lite besviken faktiskt på avkommornas resultat. Det var totalt sju stycken av 24 som visades. Det var nog bara ett diplom och det var ett dressyr! En eller två klass I och resten sämre. Ett par 9: or på typ tror jag att de fick dock vilket alltid är trevligt. Detta är taget från huvet nu så jag svär inte på att varje siffra är totalt korrekt men som sagt, jag blev nog faktiskt lite besviken, totalt sett.

Nu har min Hip Hop-bebis tittat ut. Bilder finns här:
http://pets.webshots.com/album/559278451nlxJHD

Väldigt trevlig hittills, lagom nyfiken och social utan att vara klängig. Väldigt fin i sina ben, av vad jag kan bedömma, raka med "starka" kotor. Kan inte ha blivit mer nöjd med henne än vad hon hittills visat. :love:

Hiphop är av den ädlare typen , väldigt lätt och fantastiska gångarter. Rids på vanligt tränsbett oxå så han verkar extremt ridbar :bow:

Jag blir mer och mer övertygad om att jag skall välja Hip Hop till mitt Cortezsto. Hans temperament verkar enastående, han är en bra tävlingsindivid, fölen ser fina ut och dräktigheten verkar bra. Finns det fler som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Ska köpa ett tvåårssto e.HipHop hon är otroligt social och trevlig.
Kan bara rekomenderas!
10763815.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 878
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: Marty
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen... 2
Svar
34
· Visningar
5 337
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka