Tror ni att Lövsta kommer ha Dragon Welt och importera semin nästa år? Lövsta har ju haft Helgstrands hingstar i sitt program i år i alla fall. Jag funderar lite på hur jag ska göra. Mitt sto gick tyvärr tomt i år efter att hon resorberat med DW. Hade eventuellt tänkt göra ett nytt försök med honom nästa år men vet inte hur jag ska göra när han såldes.
Mitt första val i år var Formalin. Provade två gånger med honom, men bytte pga dålig kvalité på skicken. Tyvärr var det nog bara halva sanningen, eftersom mitt sto visade sig ha en infektion och tog sig direkt när hon var behandlad (men då med DW). Formalin hade ändå vettig dräktighetsprocent, så frågan är om man vågar försöka igen nästa år (om han är i avel då)?
Om någon har andra förslag till maidensto född 2005, e. Briar ue. Uttini får ni gärna säga till. Hon är stor men med ett väldigt bra temperament. Bra gångarter men lite rak i rörelserna. Vill ha dressyrinriktat med fokus på gott temperament, inte för stor (helst under 170 cm) och god ridbarhet och rörlighet. Ska finnas på färskt och bra dräktighet.
Sibelius, Total Hope. I år hade väl iofs inte total hope bästa dräktigheten, sibelius vet jag inte hur hans dräktighet såg ut.