Hippocampus
TrÄdstartare
Har inget bra svar, jag gÄr pÄ magkÀnsla nÀr jag ser filmernaVad gillar du med honom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inget bra svar, jag gÄr pÄ magkÀnsla nÀr jag ser filmernaVad gillar du med honom?
Jag har avlat fram ett par ponnyer frÄn xx-ston. Har anvÀnt b- och c-ponny till det. Men ett par av de som jag betÀckt med c har ÀndÄ blivit över ponnymÄtt. Jag har sett flera ponnyer med tokiga stammar, tex shettis-travare som varit d-ponnyer. Det Àr vÀldigt svÄrt att veta hur det slÄr. Och i Àrlighetens namn sÄ Àr ponnyföl med full stam inte alls sÄ dyra sÄ det blir nog billigare att köpa en Äring eller 2-Äring Àn det blir att betÀcka sjÀlv. Men man fÄr ju inte vara med i processen dÄ och det Àr kanske det de Àr ute efter?Eventuellt vill en jag kÀnner göra en d-ponny (helst) med mitt fullblod. Har ni tips pÄ ponnyhingstar inom hopp? Svenskbaserade. Kan man chansa pÄ d-ponny eller Àr risken för övervuxen större dÄ? C-ponny? Har tÀnkt pÄ Gasque men han har ju Urbino som morfar, kan det slÄ igenom?
Nej de Àr ute efter en ponny. Men det blir otroligt mycket billigare Àn att köpa? Vad kostar det att seminera med en ponny? Sammanlagt 10-15000? Det fÄr de ingen ponny för som tjejen kan hopptÀvla med.Jag har avlat fram ett par ponnyer frÄn xx-ston. Har anvÀnt b- och c-ponny till det. Men ett par av de som jag betÀckt med c har ÀndÄ blivit över ponnymÄtt. Jag har sett flera ponnyer med tokiga stammar, tex shettis-travare som varit d-ponnyer. Det Àr vÀldigt svÄrt att veta hur det slÄr. Och i Àrlighetens namn sÄ Àr ponnyföl med full stam inte alls sÄ dyra sÄ det blir nog billigare att köpa en Äring eller 2-Äring Àn det blir att betÀcka sjÀlv. Men man fÄr ju inte vara med i processen dÄ och det Àr kanske det de Àr ute efter?
Annars slÄr jag ett slag för Frankenhoehs Daylight.
http://www.stutericj.se/hingstar-2024/frankenhoehs-daylight-wbh-52-16156926
Men man mÄste ju jÀmföra med att köpa ett föl sÄklart. Skulle sÀga att det nog kostar 30k Ätminstone inkl hingstavgifter osv.Nej de Àr ute efter en ponny. Men det blir otroligt mycket billigare Àn att köpa? Vad kostar det att seminera med en ponny? Sammanlagt 10-15000? Det fÄr de ingen ponny för som tjejen kan hopptÀvla med.
SjÀlva betÀckningen ja. Men sÄ har du foder, försÀkring, registrering och pass, vaccinationer, hovvÄrd, grejer, eventuell stallplats etc. I flera Ärs tid innan ponnyn Àr ridbar. Kan de rida in sjÀlv? Annars behöver de ju betala nÄgon att göra det ocksÄ.Nej de Àr ute efter en ponny. Men det blir otroligt mycket billigare Àn att köpa? Vad kostar det att seminera med en ponny? Sammanlagt 10-15000? Det fÄr de ingen ponny för som tjejen kan hopptÀvla med.
Ja, de rider in sjĂ€lv, har âgratisâ stallplats (egen gĂ„rd med inackorderingar som betalar för Ă€garnas plats sĂ„ att sĂ€ga), gratis hö, gratis spĂ„n.SjĂ€lva betĂ€ckningen ja. Men sĂ„ har du foder, försĂ€kring, registrering och pass, vaccinationer, hovvĂ„rd, grejer, eventuell stallplats etc. I flera Ă„rs tid innan ponnyn Ă€r ridbar. Kan de rida in sjĂ€lv? Annars behöver de ju betala nĂ„gon att göra det ocksĂ„.
Att seminera med ponnyhingst behöver inte vara billigare Àn med SWB, sÄklart beror det pÄ hingstval men de största kostnaderna Àr ju för allting runtomkring. NÄgon 1000 lapp i sammanhanget Àr ju inga pengar. Det Àr nog billigare att köpa en unghÀst eller ett föl.Nej de Àr ute efter en ponny. Men det blir otroligt mycket billigare Àn att köpa? Vad kostar det att seminera med en ponny? Sammanlagt 10-15000? Det fÄr de ingen ponny för som tjejen kan hopptÀvla med.
Aha ok. Personligen gillar jag inte nÀr de dyker efter hinderna och ryttaren typ lyfter upp dem. Vill att dom ska ha en naturlig och bra egen balans men visst Àr han bildskön.Har inget bra svar, jag gÄr pÄ magkÀnsla nÀr jag ser filmerna
Du kan fÄ lite vaccination av mig.Jag har bara ett betÀckbart sto hon Àr e. Cascadello 1- Corland.
Men jag ska INTE betÀcka, jag ska INTE betÀcka...osv
Diarado?En möjlighet har dykt upp som kÀnns bÄde vÀldigt spÀnnande och rolig, och jag skulle vilja ha ny input/"tÀnka utanför boxen" gÀllande val av hingst. Avkomman Àr tÀnkt till internationell fÀlttÀvlan.
Stoet Àr u fullblodssto som gÄtt hinderlöp. Hittills endast fÄtt avkommor avlade för dressyr, dÀr de överlag blir Àdla, korrekta och vÀldigt rörliga. Ena avkomma gick Breeders i dressyr förra Äret.
Ănskar hoppstammad hingst med helst minst 50 % fullblod, Ă€del, lĂ€tta & rörliga gĂ„ngarter, hellre Ă„t det mindre hĂ„llet, bra ridbarhet och avstamp i hoppningen viktigt. Fryst troligen inget hinder.
NÄgon som vet var Quaterhit tagit vÀgen?
Har haft Duplexx i tankarna men ja, Diarado direkt kanske kan vara nÄgot. Jag har Contendro I pÄ listan ocksÄ samt Mr Vain nu nÀr han ska stÄ i Sverige i Är.Diarado?
Kan för lite om duplexx men har för mig jag lÀste att Diarado toppar rankningen för fadershingstar i fÀlttÀvlan?Har haft Duplexx i tankarna men ja, Diarado direkt kanske kan vara nÄgot. Jag har Contendro I pÄ listan ocksÄ samt Mr Vain nu nÀr han ska stÄ i Sverige i Är.
Han tÀvlas av Stephanie Brieussell och gick GP i Lier i början av mars pÄ 63%. StÄr att han Àr hingst i startlistan men vet inte. Sinnessjukt vacker men tidningen lÀmnar en del att önska.NÄgon som vet var Quaterhit tagit vÀgen?
den enda jag kan komma pÄ just nu Àr Plot Pearl ZÀta JLNÄgon som vet nÄgon hopphingst som har 9 eller högre pÄ benen?