Hingstval 2014

Sv: Hingstval 2014

Tack Lobelia !
Många frågor nu när man är ny på avel. Men vill försöka göra allt rätt därför blir det att läsa på en hel del! Vill veta mer om lynnet på hingstarna men är svårt få fram tycker jag.

Några fler tips på hingstar runt Östergötland, Sörmland, Stockholm?

Hvidagården i Åtvidaberg har flera jättefina hingstar bl a Deilir som också är efter Keilir frá Midsitju
http://www.hvidagarden.se

Oj han va fin! Men vet du något om han? Han ser stor ut, mitt sto är iof ganska liten o nätt! Hur han är och vad han lämnar för avkommor? Mitt sto har lite humör vilket jag inte vill dubbla så mycket..
Står inget om betäckningskontrakt hm..
Tack :o

Kolla in min favorit Edall fra Lytingstödum som står i Stockholm! Spännade stam, mycket talangfull och vacker. Red honom för några helger sen:d

Tror jag hittat tre jag kommer välja mellan!
Men.. dock undrar jag. En kanske självklar fråga men när ska vad betalas??

Tex så tar vissa språngavgift, när betalas den? Vissa tar en avgift när konstaterad dräktighet, den kan ja räkna ut själv..
Men sedan tar vissa 40 el 90 dagar dräktighet ? Men skriver i sitt kontrakt att alla avgifter skall vara betalda innan stoet lämnar gården, vilket jag får de till att jag kanske tar hem stoet innan den 40de el 90de dagen hon är dräktig? Hoppas någon kan hjälpa!

Deilir fra Hrappsstöðum är 142cm. En mycket trevlig kille att ha att göra med. Jag väntar själv mina första föl efter honom i år men har ett 4-årigt sto här hemma och träffat fler.
Det har varit lite strul med hemsidan därför inte hunnit få in nya betäckningsavtal. Är du intresserad så maila eller skicka ett pm här så berättar jag gärna mera! :)

Jag tycker då ditt sto är fint, och det du säger om henne låter bra! Jag har haft ett sto som är litet, bra gångarter, bedömda föräldrar några generationer bak. Har fått fler fina avkommor. Så vet du med dig att hon fått bra avkommor och du vill ha något efter henne för egen del tycker jag du kan avla på henne.

Liknande trådar

Trav Har kommit i ett lite dilemma inför årets betäckningar. Mitt ena sto har fått tre föl det äldsta av dem har ännu inte startat, utan där...
Svar
19
· Visningar
2 949
Senast: Masse
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 817
Senast: supercassie
·
A
Islandshäst Jag ber er om hjälp eftersom jag tror att ni har mest kunskap. Först - skulle ni kunna bedömma tölten på dessa bilderna? Den sista är...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 287
Senast: Lella
·
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 138
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar