Hingsthjälp

fejko

Trådstartare
Jag söker en liten (kring 1.65) ädel hopphingst, med lugnt temperament och hög ridbarhet. Finns det någon som stämmer in på denna beskrivning? Helst utan Cor de la Bruyère blod alltför nära i härstamningen.

Sv: Hingsthjälp

Jag tror inte att Ziezo är tillgänglig för avel.

Annars finns ju Saint Amour. Eller Converter II, visserligen finns C'd l B i honom, men först i tredje led, då blir det i fjärde på kommande unge.

Tornesch - (har C'd l B i fjärde led) eller kanske Last Liberty, eller Acacio.

Det finns många....

Vet inte om du tänker betäcka i år eller bara frågar. Men nästa år kommer KP Sirocco att finns tillgänglig på fryst.

Tack för alla svar!

Är det någon som är känd för att ge lättridna avkommor?

Jag skulle nog tro att Last Liberty och kanske Acacio skull kunna kvala in bland de som ger lättridet.

Är lättridet en hög prio så tror jag på hingstar med mycket Irco Marco blod. Feliciano, Fetcher och King Louie, eventuellt också Irco Mena. Av dem så är ju King Louie nog den som passar in bäst, liten högt fbl inslag...ja, faktiskt jag röstar på King Louie !

Dirco tror jag stämmer in ganska bra också. Han ser onekligen ridbar och trevlig ut, en sån som verkligen letar hinder.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 888
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 300
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 821
Senast: Anonymisten
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 084
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka