Hingstförslag

BernT

Trådstartare
Vi kanske kanske kanske betäcker syrrans häst nästa år.
Så vi har börjat tänka lite på hingstval, inte så jätteseriöst eftersom vi bara kanske betäcker, beror ju på hur fräsch hon är nästa år, är ju inte 5 år längre ;)
Hon är e Kaliber-Jaguar.
Ganska stor, runt 170, men inte tung som de flesta Kaliberhästar jag sett, utan rätt okej.
Snygg trav, okej galopp, rätt seg så gärna nån hingst med grym galopp om man får önska :angel:
Gärna något eldigare psyke också, hon är rätt laid-back.
Fölisen ska isåfall bli hopphäst nån gång, och den får gärna bli liten (runt 160) eftersom jag är liten och klen.
Grymt dålig extriörbild:
21457142.jpg

Jag är ju en sucker för Tinkas Boy, men han kanske inte är det bästa valet, så lite tips mottages gärna :D

Hon har två föl efter Cortus som blivit fina, men lite för tunga för min smak (och stora). Men de har iaf blivit livligare och fått bra galopp.

Sv: Hingstförslag

Några förslag...

Qualle (jämna blupsiffror)
Non Stop R
Szkopul
Dirco hästak
Acacio (ger minst av dessa enl. blup)
Elmshorn

Just det, Non stop är ju rätt liten va?

Masse: Vad är Lambourghini för hingst?

Jag har för mig att NS är 162 eller 163 cm.

Tänkte på Lambourgini, men har inte han gett blandade storlekar?

Mina har varit väldigt jämna på treårs 162, 164, 165 och 165. Så så väldigt blandat har det inte blivit. Mina är efter två olika ston.

Haller absolut med Masse om Lambourgini! Mkt valstammad hingst, mkt bra bade i hopp och bra gang, de avkommor jag sett har varit mkt fina!

Kan bli mkt intressant pa Kalibersto!

Mvh Cissi

Acacio, som någon föreslog, ger litet.
Dirco är inte stor heller, och har bra förärvning.
King Louie är en nygammal hingst med intressant stam (tycker jag), och som borde lämna bra galopp. Dock kanske inte nerv, om du ville ha mer av den varan?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 200
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka