Hingstförslag igen....

Hera

Trådstartare
Behöver förslag....har funderat på Lipton men börjar nu bli tveksam, mest för att mitt sto egenligen är dressyrstammad.

Hon är 21 år, bra typ, lite av det gamla halvblodet. Hon är e: Leopard-Rockad och är ca 153 cm hög. Hon har fått upp till 40 p på utställning. Hon har bra gång och har tävlat lite i hoppning. Pigg och framåt, har även lite temprament och egen vilja.

Vill ha en hingst som ger stora avkommor, gärna avla mer på hennes gångarter. Vill föda upp en trevlig allroundhäst till mig själv. Tyvärr måste jag också säga att det får gärna vara billigt, då plånboken inte är så stor i år.

Sv: Hingstförslag igen....

Var bor du? Någon som står på naturlig betäckning kanske vore att föredra kostnadsmässigt?

Enligt ägaren så lämnar Lipton bra gångarter till sina föl.Det verkar vara farfar Limelight som slår igenom.Så inte behöver det vara fel att välja Lipton ....

Jag bor i Halland och Lipton står ju i Halmstad, så att så sett är det perfekt. Personligen gillar jag Lipton mkt, har sett honom mkt live. Både på hemmaplan i stallet och man minns ju honom och Ujje sen man var liten.

Stoet fölar ju nu, vilken dag som helst. Så det blir ju fler chanser i fall det inte tar sig. Känner oxå stort förtroende för ägaren till Lipton, då min väninna har gjort praktik där och haft flertalet stonhos Lipton.

Är lite sugen på honom ändå och det är kanske försent om ett par år.

Om du känner så mkt för Lipton så ska du givetvis följa ditt hjärta... Problemet är ju storleken på ditt sto.
Ring till Claes och hör, han är inte den som säger det han inte menar...

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 937
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 428
Senast: Hedinn
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 590
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 515
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar