Hingstföl försvann från sommarhage

Sv: Hingstföl försvann från sommarhage

Finns det inget foto på fölet?

Vet ej hur man lägger in bilder här :( men gå in blocket. Klicka på Gävleborgs län, där finns bild på honom under efterlysningar ( längst ner i kategorispalten)

Eller så kan någon lära mig hur man lägger in bilder :)

ska kolla där. :bow:
Hur du lägger in bilder finns forumen Bukehjälp och datorer som du kan söka på.

det har stått i tidn ridsport medflera.. :( men inget napp på någon som vet något :/ har ju gått ut i radio och i lokala tidningar i Ockelbo mfl ...

kram

Jaså...nån borde ju veta något!

Jag går fortfarande och hoppas att han ska hitta till våran gräsmatta eftersom vi inte bor så långt i från betet men det verkar jag göra förgäves för han har inte dykt upp än iaf :(

Jaså...nån borde ju veta något!

Jag går fortfarande och hoppas att han ska hitta till våran gräsmatta eftersom vi inte bor så långt i från betet men det verkar jag göra förgäves för han har inte dykt upp än iaf :(

åh :/ jo i början hoppades och trodde jag att han bara rymt, men samtidigt hade inte Olle varit kvar i hagen isåfall..

Någonstans finns han ju, och lämnat sverige tror jag inte han gjort. Snarare finns han nog i närheten av Ockelbo, eftersom det är mycket svårt att transportera en sådan ung fölis för långt.
:)

Vi håller iaf alla tummar hovar och tassar här för att Bosse ska hitta hem välbehållen tillslut :)

Ärligt talat så tycker jag att det låter mer som rovdjursattack.. Låter underligt att sno en två månaders fölunge.Det kostar multum att flaskuppföda föl så då kan man ju knappast tjäna på affären direkt..

28691901.jpg

28691899.jpg

28594499.jpg

Jag tror oxå att han finns här i närheten..
Men de måste vara svårt att hålla han gömd!

Ärligt talat så tycker jag att det låter mer som rovdjursattack.. Låter underligt att sno en två månaders fölunge.Det kostar multum att flaskuppföda föl så då kan man ju knappast tjäna på affären direkt..

Men hur långt kan t.ex. en varg släpa ett byte? Och utan blodspår i hagen?
Och en björn borde inte ens ha kommit in i hagen utan att riva hela stängslet tycker man.

fy fan jag är så ledsen för din skull... vad säger polisen?? inte för att vara dum men kan ett två månader gamalt föl överleva själv såhär länge om ingen nu flaskmatar honom??? :(

Teori:

Älg skrämmer hästar,hästar gör sönder staketen lite,fölis kommer utanför,björn hör/ser fölis utanför staketet och tar det..
Vill inte vara negativ,men det känns bara mer troligt.

Måste tyvärr hålla med, även om jag hoppas det är fel...:(

Ja men borde dom inte hittat nå spår efter det då när dom varit ute och letat efter honom alldeles när han förvann...borde ju vara blod spår iaf...

Den mest troliga orsaken när hästar är försvunna är att de helt enkelt sitetr fast någonstans.
De kan gå ner sig i mossar, fastna i sly och sten mm.

Vi hade en märr som var borta i två dygn. Polishelikopter och massa folk var ute och letade. Stort pådrag.
Hon hittades sedan i en massa buskar där folk gått förbi henne på en meter när..
Detta var dessutom en fullvuxen stor häst, dessutom med vagn efter då hon "kom bort" efter att kusken kastats ur vid en skentur..

Så jag tror mer på att finkamma närområdet än internet efter hästtjuvar.

den kan ha blitt kvävd oc sen bortsläpad då syns inget blod.

Ja det förståss...urch nu törs jag inte gå ut i skogen här och leta svamp längre...tänk om jag hittar Bosse liggandes där :eek:

Jag tror i såna fall att Bosse är uppäten vid detta laget.Får ju hoppas att den stackaren blev rovdjursmat direkt och inte bara har fastnat någonstans,svältdöden är ju inte så rolig.Hur mycket har det letats efter fölet? Hur långt? Rovdjursspårare? I skogen kan det vara svårt att se björnspår om det tex är torrt.Dom har stora tassar som ibland ger diffusa avtryck.

finns inga spår efter tex varg? lr björn, lo? blir bara knäpp av tanken att veta att det lika gärna kunnat varit våran unge...... stackars!:'(

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 407
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För två dagar sedan försvann den nioåriga valacken Snoddas ur sin hage. – Vi har kunnat följa spåren efter honom ett par kilometer men...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Bismarck
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 722
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama