Hingstföl försvann från sommarhage

Sv: Hingstföl försvann från sommarhage

Bor någon i närheten? Om det vore rovdjur borde ju mamman ha fört ett himla liv och det skulle finas blod på platsen. Känns mest troligt att det är någon som stulit honom, för jä...t i sådana fall.
Har ni gått ut i kvällspress med bild, någon borde ju reagera på att hans synts till någonstans.

Knapp

En sak som slog mig var att man nog inte ger sig på att stjäla ett föl utan någon som helst hästerfarenhet (eller ja, naturligtvis borde man inte ge sig på det alls!) men jag tänkte att de kanske inser att fölet behöver en mamma och efterlyser en någonstans?
Med motiveringen att stoet dött eller något?

Det var som sagt en tanke, kolla annonser om det kanske kan vara en idé iaf?

Annie_cool - det är inte speciellt troligt att du kommer se detta fölet heller...förmodligen är det långt ifrån där ni bor nu, om inte annat hålls det nog gömt så chansen/risken att du ser det är nog relativt liten. Även om det såklart vore bra om någon såg det någonstans!:)

Inga blodspår syns, vi har haft spårhundar oxå men dom har inte hittat något alls.
Det finns en granne som jämt ser & hör när dom smitit ur hagen, så dom borde nog sett om det hänt nått. Det går bara en grusväg dit och den går förbi grannen innans den kommer till hagen. Dom bor bara 200 meter bort typ.
Men man kan ju ta sig över ängar & åkrar från andra sidan, då behöver dom inte bli upptäckta.
En hästsläpvagn upptäcktes sent på fredagkväll på andra sidan åkrarna, runt 1 på natten, lördagmorgon var den borta?! Då även bosse, fölet var borta.

Finns det några sidor om dom som söker amma ??

Blocket? Allaannonser.se? Ammajouren? Ja någonstans borde det ju finnas annonser på sådant i af :)

Urch va hemst...stackars Bosse å hans mamma också!

Jaså hade nån sett en transport där också på natten. Låter ju lite knepigt det så sent.
Jag som hoppas på att han bara ska dyka upp här på gräsmattan :( Inte så långt genom skogen menar ja. Men de verkar inte bli så då kanske.

Hoppas hoppas hoppas ändå att ni hittar honom.

Sen är väl hagen lite avsides man kan väl inte bara åka förbi och titta?? Tänkte kan ju inte vara så många som vet om att dom är där uppe i skogen.

nä, man kan inte bara åka förbi, går ju bara en väg dit och den tar slut vid hagen.
Då skulle grannen märkt det

Usch.. tänker på han hela tiden

Hm så transport var synlig där sent på natten, synd att den som såg den inte tog reg nr. ( Vilket misstänksamma jag skulle gjort direkt). Hellre kolla en gång för mycket än för lite.

Om han är stulen är han förmodligen inte kvar i landet. Annonsera i Finland (hevostalli.net, findit.fi), Norge (hestemarked) och även Danmark (heste-nettet.dk). Har ni kontaktat Aftonbladet och Expressen? Be djuskyddsorganisationer sätta ut efterlysningar på sina hemsidor osv...

Senast ändrad:

Om han är stulen är han förmodligen inte kvar i landet. Annonsera i Finland (hevostalli.net, findit.fi), Norge (hestemarked) och även Danmark (heste-nettet.dk). Har ni kontaktat Aftonbladet och Expressen? Be djuskyddsorganisationer sätta ut efterlysningar på sina hemsidor osv...

:bow::bow::bow::bow::bow: Jätte bra tips på sidor att annonsera på.

Nä ingen bosse :( Spårlöst borta..
Han är ca 2 månader gammal.

28594499.jpg

Men jisses så söt han är.
Jag har hört talas om detta och skrivit i min blogg, så många härifrån området håller ögon och öron öppna...
/Ingela

Har hört om häststölder på flera platser!
Inget kul...

Nä ingen bosse :(
Har satt upp lappar på affärer mm..
Känns som om det står still just nu .

I2159075W600H450V20090727T063041Z.jpeg

Vad jobbigt att inte veta. :( Lider med ägaren.
Har ni kollat upp de andra nordiska annonssidorna?

Usch vad hemskt!

Håller alla tummar,tår och tassar här hemma för att ni ska hitta honom!

Har provat det, men hon går ingenstans, äter bara.
Verkar inte leta längre tyvärr..

NU får lillen hitta hem:'( Han skulle ju snart åka hit... få uppleva livet...

åh.. Önskar att jag hade fått hit honom tidigare, då hade han inte varit borta nu:(:(:(

/ cissi

ohh :( jag vet!
Men så kan man inte tänka..
Hoppas han kommer tillbaka snart.. vill bara att han en dag står i hagen med dom andra..

ohh :( jag vet!
Men så kan man inte tänka..
Hoppas han kommer tillbaka snart.. vill bara att han en dag står i hagen med dom andra..

ja vet:( Men man blir så uppgiven.. inte ett spår, inte ett ljud, trots allt som lagts ut på internet, trots att jag ringde till radion och fick honom efterlyst... :/

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För två dagar sedan försvann den nioåriga valacken Snoddas ur sin hage. – Vi har kunnat följa spåren efter honom ett par kilometer men...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Bismarck
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 722
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama