Hingstföl försvann från sommarhage

Sv: Hingstföl försvann från sommarhage

ja det är så himla kontigt..
Spårlöst borta :(
Vad tror du ? Är han stulen?

min åsikt, ja. Han är troligvis stulen... Han var en fin häst, fin pappa, och kommer bli riktigt bra..

Har hållt koll på alla hästsidor,.. men ingen ide än, han säljs ju inte innan han är sex månader kan man hoppas...

Undrar om han har en fostermamma..?

Kram

Ja, jag tror oxå han är stulen.. håller oxå koll på alla hästsidor mm.. tillomed utanför sverige.
Han är ju så himla fin.. saknar han så, han var jämt den som kom o hälsa o skulle gosa en massa, en riktig social kille! :(

ja du, man undrar ju vad det är för hemska personer som tar ett föl från sin mamma..
Det som jag tycker var lite konstig är att Olivia stod kvar i hagen och att Melon var utanför!?

Ja, jag tror oxå han är stulen.. håller oxå koll på alla hästsidor mm.. tillomed utanför sverige.
Han är ju så himla fin.. saknar han så, han var jämt den som kom o hälsa o skulle gosa en massa, en riktig social kille! :(

ja du, man undrar ju vad det är för hemska personer som tar ett föl från sin mamma..
Det som jag tycker var lite konstig är att Olivia stod kvar i hagen och att Melon var utanför!?

Va? Var inte melon kvar i hagen? ;S

Åååh.. blir så less:( Har längtat hela året efter lille busen... och nu är han bara borta.... det är inte sant hur grymma folk kan vara.,.

Nej, hon stod utanför hagen.. konstigt!
Man tycker väll att det borde varit Olle som stod där..

Åh, förstår dig! :(
Men jag hoppas att han kommer tillbaka, vi ger nog aldrig upp!

Men ni har inte vänt er till kvällstidningarna? eller jag kan ha missat, för jag har inte sett nåt. Där tror jag att man når mest människor, och det kan ju mycket väl vara så att icke hästmänniskor som absolut inte läser hästannonser/ hästtidningar. Har lagt märke till ev granne som helt plötsligt har en häst hemma.
Såg på rubrikerna här att flera stulits i sommar, gå ihop o kontakta aftonbladet/ expressen, så kan de göra en stor artikel och ev efterforskningar i lukrativa hästbrancher.

Jag skickade in till expressen, men det hände inget
kanske är bättre om man är flera st..

Uscha, hemska folk som stjäl hästar! :(

Men ni har inte vänt er till kvällstidningarna? eller jag kan ha missat, för jag har inte sett nåt. Där tror jag att man når mest människor, och det kan ju mycket väl vara så att icke hästmänniskor som absolut inte läser hästannonser/ hästtidningar. Har lagt märke till ev granne som helt plötsligt har en häst hemma.
Såg på rubrikerna här att flera stulits i sommar, gå ihop o kontakta aftonbladet/ expressen, så kan de göra en stor artikel och ev efterforskningar i lukrativa hästbrancher.

Jag har försökt få in det i både aftonbl och expr men de hävdar att de inte ägnar sig åt sådana skrivelser. De hänvisade mig till DN, där har det varit med en efterlysning med bild nu tror jag.

Cissi

Jag har försökt få in det i både aftonbl och expr men de hävdar att de inte ägnar sig åt sådana skrivelser. De hänvisade mig till DN, där har det varit med en efterlysning med bild nu tror jag.

Cissi

Men du kontakta vår gemensamma känning....UG. Hon kanske kan hjälpa dig.

Försvann ett föl där jag bor för 2 somrar sen tror jag det var och de letade och letade och trodde någon tagit det. Senare återfann man resterna nedgrävda och tjuven var en hungrig björn. Var av en slump som det återfanns och hade gått många rykten och teorier vad som hänt. Fanns tydligen inte spår där efter björnen heller som jag fattade det

Senast ändrad:

Försvann ett föl där jag bor för 2 somrar sen tror jag det var och de letade och letade och trodde någon tagit det. Senare återfann man resterna nedgrävda och tjuven var en hungrig björn. Var av en slump som det återfanns och hade gått många rykten och teorier vad som hänt. Fanns tydligen inte spår där efter björnen heller som jag fattade det

Denna gång tror jag dock ej det rör sig om björn eftersom en transport sågs samma natt .

Cissi
Det gäller att frå prata med rätt person. Och det är väl mer nyheter än
Hur du går ner i vikt
Så får du bättre sex
Vem tjänar mest i din kommun
Vem köptye dyraste huset i din kommun...
Dessa frågor avslöjas i tid och otid.
Så nog tycker jag att de verkar ha dåligt nyhetsflöde emellanåt:angel:

Hur j*vla sj*k i huvudet kan man vara? fad är det för fel på folk? hur tänker dom, man blir ju rädd att ha häst nuförtiden, shiet asså! att dom inte förstår vad dom gör?!!! sorry men jag blir upprörd!

Fy sjutton säger jag bara, har inte polien några spår alls att gå på? Har jag fattat rätt att det är du som är ägaren?

Urch det är så hemskt med Bosse....har aldrig träffat honom...men det är lite kusligt när det händer så nära en.

Har ni pratat med några hästtidningar? Typ ridspot...stallmagasinet å liknande!

Men gu vad hemskt!
Jag hopaps verkligen han hittas välbehållen och om det är nån som stulit, vilket jag skulel gissa tyvärr, att dom fasan straffas rejält.

Det gäller att frå prata med rätt person. Och det är väl mer nyheter än
Hur du går ner i vikt
Så får du bättre sex
Vem tjänar mest i din kommun
Vem köptye dyraste huset i din kommun...
Dessa frågor avslöjas i tid och otid.
Så nog tycker jag att de verkar ha dåligt nyhetsflöde emellanåt:angel:

Ja precis.. ibland tycker jag tidningar prioriterar galet :/

Urch det är så hemskt med Bosse....har aldrig träffat honom...men det är lite kusligt när det händer så nära en.

Har ni pratat med några hästtidningar? Typ ridspot...stallmagasinet å liknande!

det har stått i tidn ridsport medflera.. :( men inget napp på någon som vet något :/ har ju gått ut i radio och i lokala tidningar i Ockelbo mfl ...

kram

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 407
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För två dagar sedan försvann den nioåriga valacken Snoddas ur sin hage. – Vi har kunnat följa spåren efter honom ett par kilometer men...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Bismarck
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 722
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama