Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tror jag kan hända med många hingstar, har sett det vid fler tillfällen. Man har då fått handbetäcka, och jag tänker inte skriva med vilka hingstar jag har sett detta. Jag undrar om det inte har handlar om person kemi,även om naturen har sin gång när det gäller fortplantning så kan de säkert välja bort ston precis på samma sätt som jag har sett ston bli riktigt elaka och dumma mot hingsten.
Du får gärna PM:a.
Det ligger säker mycket i vad du skriver.
Man vill ju gärna välja hingstar som inte "våldtar" sitt sto, vet sådana hingstar inom andra raser.
Det finns säker ston som är riktiga bitchar också.
Skriver PM:till dig. Tror du vet vilket mitt sto är. Hon är gulbrun :smirk:
Jo jag hade för mig att det var hon som du hade.
Det tror jag kan hända med många hingstar, har sett det vid fler tillfällen. Man har då fått handbetäcka, och jag tänker inte skriva med vilka hingstar jag har sett detta. Jag undrar om det inte har handlar om person kemi,även om naturen har sin gång när det gäller fortplantning så kan de säkert välja bort ston precis på samma sätt som jag har sett ston bli riktigt elaka och dumma mot hingsten.
Jarl tycker jag mycket om, men han har lämnat lite av varje. Oftast mycket gång men men sämre exteriör. Man bör nog inte lämna ett för grovt sto till honom och framförallt inte ett sto som har grov hals.
De hästar jag har tränat och ridit in efter Jarl har alltid varit lättlärda och lätt töltade. Har haft både fyr och femgångare efter honom. Ibland lite för snälla, lite blyga.
Metill har jag tyvärr bara sett från hans sämsta sida och jag har träfat honom många gånger, stressade uppvisningar, skrikande på tävlingplatsen och ett himla liv i boxen.
Det ända gången jag blev lite imponerat var när Fredrik R. red honom.
Han har ju hur mycket gång som helst men jag tycker inte att man ska behöver rider fram en häst timvis för att den ska hålla sig lung på tävlingsplatsen. Men klart kan ju bero på ryttaren?
Har träffat en del avkommor efter honom och även här blandat. Super snälla med ok gångarter och så de med super gång där lynnet har varit mot det sämre (lite som sin far). Avkommorna verka dock överlag vara mycket lätt töltade.
Han kan säkert vara annorlunda när han bara går och betäcker men jag har inte sett den lugna sidan.
Kan verka viljelösa men dom har viljan bara man ber om den.
Och igen makt kamp inte.
Jag tycker om hans rörelser och stam. Och han verka ju ger trevliga avkommor för det mesta.