Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kommer mitt gammel-sto.
Kolfreyja frá Eyvindarmúla
e Kveikur frá Miðsitju
e Kolfreyja frá Vík
Svart, inte bedömd, Blupen har nog halkat ned under 100 vid det här laget. Bästa gångart är troligen pass men alla de andra är också fina.
Egenskaper som jag vill ska gå i arv är: Hennes fina gångarter, hennes aldrig sinande vilja och hennes "personlighet". Hon är lättbyggd men stark vilket jag också gärna vill att hon ska föra vidare.
Egenskaper som jag hoppas hingsten ska tillföra är: En tryggare häst, Kolfreyja är rejält nervös och blir lätt spänd, lättare för att gå i bra form, Kolfreyja blir lätt stel och styv i halsen och med allvarliga stjänkikartendenser. Kunde möjligen ha tränats bort men omständigherna har gjort att hon aldrig tränats på det sättet och dessutom vill jag avla fram hästar som har lite lättare för sig!
Fölen: Ska bli bra och flashiga ridhästar
Lägger in en bild på Kolla 16 år gammal och inte riden på flera år (hon fölade sent året innan och ombetäcktes inte så jag hade lite kul med henne på senvintern)
[/IMG]
Kolla står på Island så vi kollar naturligtvis efter hingstar där. Funderar på Þristur frá Feti pga att han har kanonlynne och att vi har en 4 1/2 åring efter honom och Kolla som verkar lovande!
Oj det här blev ju en hel uppsats!