Hingstar med 10-10...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Blåtira
  • Startdatum Startdatum
B

Blåtira

Vilka hingstar finns det i sverige som fick 10-10 i hoppning på bruks?
Eller 10-9/9-10, de får väl också nämnas, det kanske blir för få annars?

Halvblod, som det går att betäcka med alltså, utländska som tas in på semin godkänns också.

Sv: Hingstar med 10-10...

10-10?
Sådär snabbt här på morgonen så är Feliciano den som jag tänker på rent spontant.
På senare åren så har bla Lempreur de Thurin och Malout de pleville,gjort om samma bedrift..

Finns säkert fler, men hjärnan har inte kommit igång ordentligt ännu..

Robin Z 10-9
Cathageno 9-10
Cagancho 9-10

sådan borde det finnas en hel drös av, om man börjar kolla:banana:

Ingen fler som kommer på ngn "fullpottare"?

Faktiskt inte ;)
Men har bara skrivit de som gått svenskt BP, och är i avel nu.

Feliciano och Maloubet de Pleville fick 1010 vid sina bruksprov.

Bleckert Boy fick 99 vid sitt bruksprov och 910 av testryttarna.

Santa Cruz fick 910 vid sitt bruksprov.

Lémpreur de Thurin fick 98 vid sitt bruksprov, men 1010 av testryttarna!

Hingstar som ej är i avel!
Lemon (som dock är sänkt till C) hade 1010/910 vid sitt bruksprov

Pomme Royal (oxå sänkt) fick 910 vid sitt bruksprov.

Shogun (avliden) fick 108 vid sitt bruksprov

Sen finns det en hel drös med hingstar som har fått 99!

Många av de utländska prestationshingstar som står på semin står det inte siffror på i hingstkatalogen, det står ofta vilken placering de fått i sitt bruksprov samt indexet, eller ibland bara deras tävlingsresultat som äldre och inget om deras bruksprov.

Spender S fick väl det när de bad att få siffror på (frivilligt har jag för mig eftersom han gick genom på prestation)
Ulrika

Allegretto hade 10/9 i löshoppningen.
fast han finns ju inte kvar om du tänkte på de hingstar man kan använda nu

tja har man en dotter på 3,5 månad som vaknar tidigt (somnar iofs om igen) och sen även 6 hästar att fodra å släppa ut på morgonen så är man uppe med tuppen! :smirk: :D

Fast jag är ju också uppe vid den tiden, men sen tar det några timmar innan huvudet är med;)

Everest 822 är en av väldigt få hästar som hade 10-10 i hoppning på båda sina bruksprov, samt 10 på galoppen. Peder sa i samband med avelschampionatet att Maloubet var den enda hingst som presterat det, men han har fel...

Även Lasandos fick 10-10 "muntligt" när han blev gdk på prestation.
Även hans far Landlord fick 10 både i löshoppning och uppsutten hoppning. Han var bästa hopphingst vid bruksprovet i Tyskland med 148,42 i hoppegenskaper. Han verkar nu i Holland men finns på fryst.

IRONI, VDL-stud köper Landlord (som nu har 152 i hoppindex) från Sverige, det brukar vara tvärtom...

Senast ändrad av en moderator:

Everest 822 är en av väldigt få hästar som hade 10-10 i hoppning på båda sina bruksprov, samt 10 på galoppen. Peder sa i samband med avelschampionatet att Maloubet var den enda hingst som presterat det, men han har fel...

Skyller på att jag var trött igår, det jag menade var 10-10 både löst och uppsuttet...:crazy:

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 938
Senast: starcraft
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 871
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 328
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd