Hingstar jag borde använt innan det var försent

Sv: Hingstar jag borde använt innan det var försent

Är ledsen över att jag aldrig hann använda Derwen Tennessee Express i min avel :cry: men är glad över att ha en dotter samt en dotter-dotter till honom iallafall.

Sedan kommer jag att använda Burhults Black Commmence innan det är försent....

Rasen är welsh cob :D

Jag ångrar att jag inte betäckte om med Emmerton. Har en superfin treåring efter honom (blev erbjuden 250 000 för den som 2-åring:eek::o).

Sen hade jag gärna använt Glansevin Gadabout men har nu en dotter till honom i avelsboxen i stället.:love:

Jag menar den senare Aram KWPN, vad hände med honom sedan såldes han tillbaka till sitt ursprungsland var det Holland? eller var det till något annat land. Lever han än eller är han död är man riktigt sugen lär det ju finnan fryset kvar efter honom än.

Till och med jag har hört talas om Clover Hill trotts att jag kan ytterst lite om dessa Irländska hingstar.
Var det inte någon som tog in semin från någon irländsk hingst för några år sedan som det blev lite leverne om och ni som känner till sådant här vad är det som gör att dessa inte godkänns här, har hört något om Irish draught horse eller något åt det hållet, är jag inne på rätt spår. Ni som vet förklara närmare för mig.

Jag funderade på att betäcka med Coriall men tänkte som vanligt att det är ingen brådska,jag kan fundera på det inför nästa säsong och som vanligt i mitt fall så vart det ju ingen ny sässong för Coriall. :(

När Stanford stog på station här i närheten så valde jag mellan honom och Uttini, det blev Uttini.
Min sto har en väldigt fin halvsyster e.Stanford, själv insåg jag att han nog var i maffigaste laget för mitt sto.

Jag menar den senare Aram KWPN, vad hände med honom sedan såldes han tillbaka till sitt ursprungsland var det Holland? eller var det till något annat land. Lever han än eller är han död är man riktigt sugen lär det ju finnan fryset kvar efter honom än.
Han är död sedan flera år tillbaka.
Och ja, det finns fryst kvar, hos mer än en tidigare ägare...

Mitt sto är nära hälften xx så jag hade inte varit orolig för att avkomman blivit för kraftig, däremot har jag numera insett att han inte hade passat mitt sto temperamentsmässigt.

I våras var jag inne på Bayron men han exporterades:(

Fielmann. Hade gärna använt honom till mitt sto :cry:

*kl*

Jag hade gärna tänkt till på Camiell Flamingo Z, Coriall och Everest om det funnit chans. Ångrar lite att man inte passade på :(

Dessutom hade jag gärna använt French Buffet xx igen om chansen fanns/återkommer.
Mitt sto tog sig inte med honom 2004 men det hade andra orsaker än spermakvalitén så jag gör gärna nytt försök.

Det var via dig jag fick infon!

Tur att du hann:)

Jag tror att chansen kommer att dyka upp. Jag satt och talade med hon som hade hingsten i Sverige och hon ser gärna att få ha honom igen !

Det var inte Clover Hill den här hingsten jag tänkte på hette något helt annat, jag kan bara inte komma ihåg namnet :confused:

En hingst jag faktiskt glömt som hade varit roligt att annvända är Elfenspuk men det var ju innan jag hade egen häst.
Men han såldes väll tillbaks till Tyskland tror jag, träffade någon som sa att tyskarna var glada att få tillbaka honom-inte vet jag folk pratar så mycket. Jag vet inte en del säger ju att han inte lyckades så väl i svensk avel-kanske någon annan här vet mer.

Camiell Flamingo Z
Emmerton
Coriall
His Higness
Laptop

De jag kommer på nu..

Du har också en hel lista som mig, man får väll lära sig att vara mer snabb i fortsättningen ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka