Hingst till mitt xx-sto

Glimfeather

Trådstartare
Har tänkt att någon gång i framtiden betäcka mitt xx-sto. Det vore kul att höra vilken hingst ni tycker att jag ska välja (har ju redan ett par kandidater) så jag kan se om vi tycker lika :D alla raser.
Hennes stam: e. french groom ue. lomond

Senast ändrad:
Sv: Hingst till mitt xx-sto

Vad vill du ha för avkomma, och vilka talanger har stoet?

Robin Z har gett bra hopphästar tillsammans med fullblodsston.

Oj då, i mitt tycke en konstig inställning :confused:

Ett engelskt fullblod eller en vettig arabhingst? Själv är jag svag för anglos :)

Varför inte en PRE, en trevlig korsning som är godkänd i Spanien :banana:

Annelie

Varför inte Elcatero ox då. Kolla in honom här

Har ett föl efter honom i år, fast med halvblodsmamma om du är intresserad att kolla.

Har också ett xx-sto som jag avlar på, är i år dräktig med Blue Hors Romancier, stoet har själv gått MSV dressyr.

Om du inte vill betäcka med halvblod så håller jag med Görel, är också svag för anglos, varför inte Business - http://goto.glocalnet.net/anglohingst/ Handlar ju som alltid om vad du vill ha avkomma till också...

Senast ändrad:

Nä, halvblod är tråkiga ju.. fullblod lyssnar på det man säger. så tycker jag iaf.

ja, anglos är hemskt fina :)

Kul att du är intresserad av anglos! Det finns alldeles för få i Sverige, enligt min mening :)

Kanske ska avslöja mina kandidater, skäms lite för att medge det, men den en är faktiskt halvblod, men otroligt snygg, en av de få.

Sambesi
Sambesi.jpg

Faust af Elmelygård
Faust_af_Elmelygard_SKN7.jpg

Sobel
Sobel_SKN4_1995.jpg

Är det bara för att de har udda färger, eller även för några andra kvalitéer?

Är själv ingen vän av färgavel, utan anser att andra egenskaper väger tyngre. Ska dock erkänna att jag har svårt för skimlar och undviker dem ;)

Nej, inte bara färgerna, de är otroligt vackra exteriört sett, har bra meriter och knabstrupper tillhör mina favoriter. de har även gett mycket fina avkommor. men som sagt de tär ett tag kvar.

Ja det får tiden utvisa. Perfekt extriört är han inte, men han kommer att duga som tävlingshäst i alla fall.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka