Sv: herregud hjälp
jag har filmer/bilder på hur han såg ut för två månader sen han åkte! han var rund och fin pigg och glad och var varldens mysigaste.. nu fick jag reda på imåndags att han inte mår bra.. hjärtat hade pumpat och han vart svettig så gick knappt att sko honom.. dottern som har honom har han tydligen med sej till rättviks gymnasium och kör han 9 mil fram och tillbaka i transport mellan rättvik och hennes bostad.. jag slängde mej i bilen och åkte upp han var smal och ful i pälsen knottbiten som fan ryggraden syns på ryggen står rätt upp inga rumpmuskler för fem öre!!!
jag såg att hela höger öga är helt grått. frågade var de var . tjejen svaradebara : ja jag har sett de! inte kontaktat mej om ögat eller vikten.. han ser nu ut som en mager 3åring på springer för livet på travet som är omusklad o ch jävlig. Vi kontaktade gymnasiuet och dom hade tillochmed reagerat på hur smal han va! sen tala dom även om att i de stall och hagen dom går i är de strängt förbjudet att ha häst i för de är nån sorts strutsfarm där inne eller om de gck strutsar där?!! pratade med några tjejer och fråga om dom visste vem tjejen var .. mkt riktigt de visste dom . så vi fråga vad hon hade för häst :en ful jävla smal travare svara tjejej..
själv har jag legat och gråtit hela veckan !!!
då är de kontraktbrott redan där inte hört av sej om vikten eller ögat och inte kontakta veterinär.. de skyller dom på att de har kommit annat i huvudet att de är bortglömt sejer dom..dom sejer även att jag inte får hämta min häst för han är inte misskött påstår dom..
När jag slängde mej i bilen och kontakta dotter sa även mamman att jag skulle ha kontaktat henne först för hon skulle med upp för dottern hade blivit så nervös att vi skulle hämta hem han bara för att jag ville se hur han mådde.. då undrar man varför hon setat ocg grinat och trott att jag skulle komma upp och hämta han om hon inte vet attt de är fel på honom .. När vi kom upp hade hon lämnat honom själv i hagen medans dom andra ridit iväg så han var helt uppspelt och svettig som fan de vaa bedrövligt
.. och de har vi åxå sagt att man kan inte lmna en sån häst i hagen själv men hon bara svara i mot mej hela tiden.. har kontakt med tjejer i hennes skola och senast i går kväll var han heller inte ren i höger fram . men hon hade tagit han och var ute och red..
han är söndr matad med havre vilket han inte får äta och gjorde även inte när han gick på travet.. hela psyket på han är helt borta kunde inte få kontakt med han när jag försökte..
så visar de sej att han är sjuk vte jag inte vad jag kommer göra med henne.. hon har förstört min häst för livet och jag hoppas jag kan få honom fin igen annars är de himlen som gäller och han är 10 fylda vårar bara=( så ni som läser de här skulle alltså bara åka upp och ta hästen ?? tack för alla svar och hoppas på mera svar=)