Heltidsresan forts

Vilket är ytterligare en tredje rapportform, utöver tillbud och arbetsskada.
På en tidigare arbetsplats skrev vi tillbud vid OJ (det här kunde ha lett till en skada), AJ (skada) och RISK (observationer vid olika typer av ronder eller bara sånt som vi observerat eller t ex besökare observerat).
Ett exempel:
Vid rengöring av golvlist upptäcks att det hänger en elkabel med krokar (såna där man spikar fast kabeln i väggen med) lös ovanför/vid golvlisten.
Det är en riskobservation att se kabeln och krokarna.
Det blir ett OJ när krokarna/spikarna gör en reva i engångshandsken som sitter på den städande handen.
Det blir ett AJ när det blir ett sår.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 339
Senast: malumbub
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
514
Senast: Cattis_E
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 840
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!