Heltidsresan forts

Vilket är ytterligare en tredje rapportform, utöver tillbud och arbetsskada.
På en tidigare arbetsplats skrev vi tillbud vid OJ (det här kunde ha lett till en skada), AJ (skada) och RISK (observationer vid olika typer av ronder eller bara sånt som vi observerat eller t ex besökare observerat).
Ett exempel:
Vid rengöring av golvlist upptäcks att det hänger en elkabel med krokar (såna där man spikar fast kabeln i väggen med) lös ovanför/vid golvlisten.
Det är en riskobservation att se kabeln och krokarna.
Det blir ett OJ när krokarna/spikarna gör en reva i engångshandsken som sitter på den städande handen.
Det blir ett AJ när det blir ett sår.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 562
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 226
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 302
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023