heltids jobb å hund??

M

milles mamma

ni som har det hur löser ni det,låter ni hundarna vara hemma hela dagen?? tar ni med dom till jobbet?? ng släkting som tar hand om den/dom,el har ni hundgård??

Sv: heltids jobb å hund??

Dagmatte/husse tycker jag är en bra lösning, många äldre personer tycker om att promenera med en hund. Ensamma hela dagarna tycker jag inte de ska vara.

Har jobbat deltid och pluggat sedan jag skaffad min första hund. Nu jobbar jag heltid och har två vuxna hundar som är hemma om dagarna men blir rastade av en dogwalker vid lunch. Jag är inte helt nöjd med lösningen även om det "fungerar" och det är inte heller tänkt som mer än en tillfällig lösning. Har dock haft jättesvårt att hitta lämplig dagmatte och hunddagis finns det inga platser att få på (och det är för dyrt).

Sätt upp en lapp i affärerna eller annonsera i en tidning. Alltid nån som ser lappen.

Min fjant ligger på jobbet och blir "Åååååh:ad" och "naaaaaw:ad" av kunderna.

Har hundgård.Men där är de endast om jag och min sambo är borta,är aldrig där annars.De tillhör ju familjen så jag vill ha dem i hundgården så lite som möjligt.

Svärmor passar vår hund när vi jobbar båda två. Just nu pluggar jag så det är sällan det blir så. Min svärmor är sjukskriven läääänge till, har hund själv som funkar toppen med vår lillkille så för oss är det perfekt:)

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 552
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
3 091
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb