Helt Otroligt!

Sv: Helt Otroligt!

Nää de räcker nog med att man är en hundägare som månar om sin hund och får dåligt samvete när ens hund skäller på någon anna, skulle tro att en sådan skulle bli av med hunden...

Men gisses!!:eek:
Lås in både hund och ägare så annat folk kan känna sig trygga på gatorna! *suck*

När hunden nu har förts tillbaka till sin ägare i Västmanland gäller inte Örebropolisens beslut om munkorg längre. Det beslutet var riktat mot den 21-årige örebroaren.

Varför!? om hunden nu visat sig vara så agressiv att den bittit ihjäl en annan hund, så borde den verkligen bära munkorg, oberoende vem som håller kopplet!!

okej då vet jag ;) man råkar ju vara en "bruksmänniska" inte alls långt ifrån dig. Är en hel del i ditt område med ...

*gah*
Man kan ju bli galen för mindre. Helt vansinnigt.Man hade hoppats att den nya lagen var mindre tandlös än den tidigare.. Men tji fick man. *suck*

Förövrigt är det där med hundvakter ett rätt vanligt problem i "dåliga kretsar" när jag jobbade på hundpanget så kom man i kontakt med många bortsprungna el. omhändertagna hundar. Det var rätt vanligt att hunden/hundhavande fungerade bra även om hunden var problemhund och/eller husse/matte var missbrukare dvs tills husse/matte hamnar på torken eller finkan och hunden hamnar hos i vård hos "kompisar" det var oftast då saker och ting gick snett och hunden hamnade hos oss.

Det hela känns ännu bättre när fanstyget nu är tilbaka där den hör hemma, dvs våran kära stad Västerås :eek:

Lade ut en tråd på ett annat forum om detta, så jag ställer samma fråga även här.

NGN som vet hur hundfan ser ut?
Har mina misstankar om vilken hund det kan vara nämligen...

Finns en riktigt ilsken hund som brukar vara i våran stadsdel.
Både ras, ålder på ägaren etc stämmer.
samt att under den perioden det hela hände, så syntes inte hunden på ett bra tag. Så mycket stämer in.

Skulle vara rätt värdefullt om ngn har information om vart i stan hunden befinner sig, samt täckning/färg etc.
Vill gärna få det bekräftat Om det nu kan röra sig om den hund jag misstänker.

Håller gärna en säkerhetszon på, ja vad ska man säga, ngt ljusår från denna satans avkomma.

Nu blev det här "svaret" riktat till fel person, men ni fattar nog iaf.

/Tobbe

Men herregud... Är polisen där nere ett skämt eller vem det nu är som bestämmer detta. Förstår dom inte att oansvariga ägare är ett problem och att såna inte ska ha tillbaka sina hundar... SJUKT!!

Å jag är inte ett dugg förvånad. Har en granne (har dock inte sett dom på mkt länge tack och lov) som har en pitbull/rottiskorsning som inte är en vänligt inställd typ av hund. Jag fick höra av grannen vars hund redan blivit attackerad av den att det är en omplacering som "räddades" för att den skulle avlivas..och avlivas pga av att den var så aggressiv..den har även gett sig på tre andra hundar i området. Jag anmäle det till bovärlden och sen dess har jag inte sett dom TACK OCH LOV! Har en liten hund och är hela tiden livrädd att den ska komma runt hörnet och sätta tänderna i min lilla gamling som antagligen inte skulle kunna ta ett sånt bett. Fyfan alltså!

Men gud vad galet! :crazy:

(Och folk undrar varför och blir arga när "vanliga" människor har fördomar mot dessa raser? o.O )

Jaha, så det är hundens fel att den är tillbaka hos husse och inte fick somna in?

Nej, klart det inte är? Det tycker inte jag iaf. :) Jag nämnde inte ens något om att det skulle vara hundens fel...? Vad jag kan läsa iaf.
Det jag menade var att eftersom att det skrivs så mycket om när just dessa typer av hundar attackerat någon/något så har jag förståelse för att många människor får fördomar om raserna. Det är inte så lätt för människor som inte är så insatta i ämnet att inte få det när sådana här artiklar dyker upp titt som tätt.

GAH kan man inte bara införa licens på "svårhanterade" raser? Så inte "fel" folk skaffar dem.. Det är ju bara så synd om hundarna! Och såklart alla de attackerar. Men jag menar, i rätt händer kan de ju jättemysiga!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
389
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 059
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 411
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V