Helt Otroligt!

Sv: Helt Otroligt!

Ja jag håller med dig! Det vore synd att totalförbjuda sådana raser som ju kan vara underbara i rätt händer! :love: Men uppenbarligen behövs det ju någon form av hårdare kontroll för att motverka sådana här incidenter, antingen bara för "kamphundar" eller kanske för hund i allmänhet? hmm..

Ja egentligen tycker jag för alla hundar. Även hårdare straff för sånna som missköter sina hundar. Alltid bara böter typ.. >_>

Hade du skrivit så förklarande i förta inlägget hade jag inte ragerat.
Det lät på dig som om det var hundens fel..

Okay jag förstår nu.

Btw, hoppas hunden får somna in och husse en fet böteslapp och djurförbud.

GAH kan man inte bara införa licens på "svårhanterade" raser? Så inte "fel" folk skaffar dem.. Det är ju bara så synd om hundarna! Och såklart alla de attackerar. Men jag menar, i rätt händer kan de ju jättemysiga!

Vem ska avgöra vilka raser som är "svårhanterade"?
På vilka grunder ska man göra denna bedömning?
Vilka är "fel" folk?
Hur känner man igen dessa?

Nä, fram för mer vett, sunt förnuft och utbildning!

Vem ska hålla koll på licensen ?

Dessa ungdomar ( med tuffa hundar ) lägger knappast ner 11.000:- på en renrasig Amstaff eller 20.000 för att få hemfluget en renrasig Pitbull.

Nej dom köper bastarder och gud vet vad, man korsar aldrig en kamphund med en ex vakt hund och man korsar ALDRIG en rottis med något PUNKT

Så jag förstår idén, men vem sjutton ska hålla koll på att alla dessa blandrasägare verkligen har licens.
Polisen räcker ju knappt till i dagsläget för att göra de plikter de har emot oss som människor ..

Knappt den hinner sova ruset av sig troligtvis..... Fy fan vad enkelt det är i sverige, bara att skylla ifrån sig lite så får man fortsätta som förut.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
389
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 059
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 411
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V