Helt omöjligt att rida barbacka på distanstävling?

R

roover

Är det helt omöjligt att rida utan sadel på en distanstävling? tänk er när indianerna red långa sträckor utan sadlar, måste ju ha gått, fast med en del träningsvärk förstår jag. :p

Är det någon som har gjort det?

//jannica

Sv: Helt omöjligt att rida barbacka på distanstävling?

jag har för mig att det står i TR att man måste ha sadel...
har jag fel eller rätt?
hittar inte mitt TR NU....

Om jag minns rätt (och det finns inga garantier för det) så berättade den som allra först blev inbjuden till en tävlingsritt i Dubai för några år sedan, att på samma tävling red Patrick Swayze - ja, kändisen! -, barbacka och i jeans...

Att göra det på en distansritt i öknen och i JEANS är något jag inte ens vill fundera på hur det känns... :crazy: Men han lär ha tagit sig igenom hela ritten på det viset. (Reservation för kasst minne).

Tror inte det är så bra för hästens rygg, vikten fördelas ju inte och dessutom hamnar nog viss tyngd på ryggraden.
Sen skulle man nog ha lite träningsvärk dan efter tror jag:o

Fy för den lede!! Tänk hur varmt det blir i rumpan av hästens värme. Lägg därtill all svett från hästen plus alla hårstrån som lossnar och sätter sig/kryper in i ridbyxorna. :eek: Jeanssömmar är ju också sköna..

Moheed skrev:
Fy för den lede!! Tänk hur varmt det blir i rumpan av hästens värme. Lägg därtill all svett från hästen plus alla hårstrån som lossnar och sätter sig/kryper in i ridbyxorna. :eek: Jeanssömmar är ju också sköna..

Det låter nästan som om du är sugen på att prova;) .

Fy 17 för att rida barbacka så långt.
Skritta ut en liten runda funkar väl men sen vill jag ha sadel!

Det är inte tillåtet att tävla distans utan sadel. Sadling är fri men obligatorisk.
// Linda

Okej, tack folket! :D fast vore ju kul o pröva :p kanske inte i en öken med jeans, nej.. ^^

/janne

Vad synd...:angel:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 077
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 557
Senast: lizzie
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 238
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 619
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar