helena lundbäcks monte rose avlivad pga kolik?

H

horsemaniac

det rullade fram under ett travsammandrag för någon/några dagar sedan. stämmer detta? eftersom ingen annan verkar ha tagit upp det undrar jag om det är sant. inget på text-tv eller övriga nyheter. rätta mig gärna om jag har fel (har gärna fel)

Sv: helena lundbäcks monte rose avlivad pga kolik?

Japp stämmer, iallafall enligt texttv i förra veckan, eller det kanske var i lördags? Kommer inte ihåg men jag har läst det oxå.

Därför kommer hon inte tävla i globen, för hennes övriga hästar inte anses hålla rätt klass, förrutom hennes bästa häst (glömt namnet) som hon inte tänker starta där

Senast ändrad av en moderator:

Det stämmer. Läste på text-tv någon dag. Det står i en artikel i A**tonbladet också.

väldigt tragiskt

Otroligt dumt utformad artikel där det enda målet är att få det till att hon är arg på landslagledningen.

Men inte helt oväntat när det gäller kvällspressen.

Synd på fin häst.

knäckande, hon som var så himla fin...
har en syster e. cortus i stallet och hon är helt underbar...

Blev också himla irriterad på hur rubriksättaren har vinklat det hela till att hennes uttalande om att förlora sin häst plötsligt verkar anspela på hennes uteblivna plats i Globen. Morrrr

Catinca skrev:
Blev också himla irriterad på hur rubriksättaren har vinklat det hela till att hennes uttalande om att förlora sin häst plötsligt verkar anspela på hennes uteblivna plats i Globen. Morrrr

precis! så himla typiskt kvällspressen!!

Japp så sant som det är sagt. Lilla "Mona" har haft problem med sin mage ett bra tag.
Hon gick på special foderstat med ca 5 liter vatten och 2 liter parafin olja. Hon hade även två stora stenar i sin krubba så hon inte skulle äta så snabbt.
jag tycker att vi ska ha en tyst minuyt för henne nu :(

ankans skrev:
Japp stämmer, iallafall enligt texttv i förra veckan, eller det kanske var i lördags? Kommer inte ihåg men jag har läst det oxå.

Därför kommer hon inte tävla i globen, för hennes övriga hästar inte anses hålla rätt klass, förrutom hennes bästa häst (glömt namnet) som hon inte tänker starta där

Hennes bästa höst.. Mynta, Hur kan man glömma namnet på henne ;)

Det var säkert en bra hopphäst men fin var då hon inte :smirk: konstigt byggd men huvudsaken är ju att hon kunde hoppa ;)

Vill skryta lite oxå... jag har faktiskt ridit henne :)

stall skrev:
Det var säkert en bra hopphäst men fin var då hon inte :smirk: konstigt byggd men huvudsaken är ju att hon kunde hoppa ;)

Vill skryta lite oxå... jag har faktiskt ridit henne :)

Det har jag oxå :D
Ridit henne asså.
Men hon var konstigt byggd, det måste ja hålla med om. Lite korta framben och hög ibak. framtung som in i attans :P

Det var synd o höra :( usch..
Sett henne på nåra tävlingar & tycker det var en duktig pålle..
Inte riktigt min smak av häst, men bara den hoppar i bägge ändarna så :)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 533
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 778
Senast: Jamtland
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 435
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve