Helags byxa (Engelsons)?

Philosophia

Trådstartare
Någon som har den och kan delge synpunkter på passform och hållbarhet? :) Kanske någon rent av vet hur de är i passformen jämfört med Lundhags Traverse?

Älskar mina byxor från engelsson :love: jag har stl 36 den korta modellen, jag är 162 cm smal men har rumpa och höfter som ska få plats med, så de är nog generösa i stl.De sitter bra på mig, har ett par från fritidsfabriken men föredra de från Engelsson. Hållbarheten kan jag inte svara på än, fick mina i april. Min man har herrmodellen och han är också nöjd :up:

Jag är jättenöjd med mina byxor. Har den korta benlängden och den satt som en smäck! Jag använder mina när vi är ute och vandrar och de känns väldigt slittåliga. En liten nackdel är att det svarta tyget över knä och bak inte är stretchigt medans det då är stretch i de "färgade" tyddelarna.

Prövade en annan modell från lundhags (avhu) och där upplevde jag att byxbenen blev som tält om de passade i midjan (jag är äppelformad :meh:) .

jag har tre par och tycker de är sköna. Mitt problem är att de blir för långa i benen men de roliga färgerna har inte funnits i korta-ben storlekar.
Maken hade ett par Bobergs, de sprack i sömmen i rumpan, så hela byxan delade sig. :confused:
Jag har använt mina Helags flitigt och inget par är sönder.

Jag beställde ett par st 34, vet inte om som var felmärkta, men dom var så stora att dom trillade bara rätt av. Ringde och kollade och hon bad mig mäta ned måttband och enligt henne stämde då storleken. Kändes mer som en 38/40 än en 34!

jag har tre par och tycker de är sköna. Mitt problem är att de blir för långa i benen men de roliga färgerna har inte funnits i korta-ben storlekar.
Maken hade ett par Bobergs, de sprack i sömmen i rumpan, så hela byxan delade sig. :confused:
Jag har använt mina Helags flitigt och inget par är sönder.

Då vet jag iallafall att jag inte ska köpa ett par Bobergs. :eek:

Vad trevligt de verkar bra! @nella84, @Luzzan och @bollen__
Jag tittade först och främst också på de kortare eftersom jag är väldigt kort. Men de börjar inte förrän i storlek 36 och jag har alla andra byxor i stl. 34. Å andra sidan hade Traverse kunnat sitta lite lösare nu när jag är något rundare om baken än vanligt (en mening som jag tycks ha upprepat i fyra år nu, så tillståndet ska kanske betraktas som konstant? :meh:), så kort 36 hade kanske varit bra ändå. Men så var det ju det där med färgerna. Jag vill ha ett par gula eller gröna och de finns bara i normallängd, så jag gissar att jag får sy upp dem.

Jag beställde ett par st 34, vet inte om som var felmärkta, men dom var så stora att dom trillade bara rätt av. Ringde och kollade och hon bad mig mäta ned måttband och enligt henne stämde då storleken. Kändes mer som en 38/40 än en 34!

Oj! Ja då blir det inte ett par 36 iallafall.
Jag funderade på ett par 160 i barnstorlek, men jag vill inte ha rosa eller rött och ett par svarta byxor har jag redan.

Jag trivs jättebra i mina, de har klarat fjällvandring och många hundträningspass både i terräng och på planen det senaste året utan att ge efter. De är så bekväma att jag ofta glömmer att byta om och slappar i soffan med dem efteråt också.

@Philosophia: Jag har inte Helags men andra byxor från Engelsons (bla Bobergs) och har aldrig haft problem med hållbarheten. Detsamma gäller särbon och han sliter ännu hårdare på dem.

Däremot är storlekarna märkliga, jag brukar köpa herrstorlekar för de har av någon anledning passat min kropp bäst.

Har inte provat dem men trivs i mina fjeldbyxor och vildmarksbyxor från ITAB iallafall (Idefixteko ab).

Vet att min bror och hans fru köper mycket från Engelsons och är nöjda.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 449
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka