Sv: Hejar ni?

Hejar också :D

Tänk vad härlig stämningen skulle bli om vi alla ansträngde oss lite mer och slängde iväg ett "smile" och ett hej lite oftare. Jag upplever dock att det är lättare att få kontakt med andra människor när man det har djuranknytning. Som t ex till häst eller när jag är ute med mina hundar. Många äldre och små barn vill gärna komma fram och slänga några ord då.

*KL*

Hälsar på alla jag möter, visst finns det snorkiga ungar som inte vill hälsa eller blir förstenade av blyghet eller nåt men det är smällar man får ta, tanterna blir överlyckliga iallafall :love:

*kl*

Hälsar alltid glatt leendes på allt och alla, vare sej jag rider eller kör bil.
Bilar som saktar ner eller stannar tackar jag också.

När man är ute med stor häst modell mindre dinosaurie så tror jag icke hästfolk finner det mindre skrämmande / farligt för barn om det sitter en lugn glad tjej som går att prata med på hästen.

Och sen kostar det ju liksom inget att le, och det är smittsamt;)

Är det nån som typ "gömmer sej" längs skogsvägarna och inte hejar så lägger jag gärna till ett "vilket väder vi har!"
Då brukar dom oftast svara (och det är mkt lättare att få förbi hästen då:D)

Eller "oj, vilken fin hund!" (får dom flesta suriga hundägare på bättre humör)

Självklart! Men det är faktiskt väldigt sällan som andra hejjar, om man själv håller tyst. Jättetrist.

Alltid! På landet hälsar man, oavsett om det är nån man känner eller inte. Är det nån man känner, kan man ju stanna och byta ett par ord om det passar, men minst ett hej! Oavsett ryttare, ngn som är ute och går, eller ngn som passerar i bil. Eller andra ryttare.

Det tillhör väl vanligt folkvett att hälsa, tycker jag iallafall. Men det finns alltid folk som tycker att de är för lite mer än alla andra, tyvärr. Jag hejar alltid på folk som rider/cyklar/springer/går förbi och också om någon vänlig bil faktiskt saktar farten nångång.

Jag hejar på alla, ryttare, cyklister och gångare. När jag rider Snörpa hejar jag inte på bilister, det är lite väl många... hos Kreles hejjar jag på allt och alla, men det är mitt ute i skogen och man möter sällan någon (Snörpa bor nära samhället)

Grannen hos S hejjar knappt när vi möts, hon säger hej om jag gör det men annars låssas hon som att hon inte ser oss trots att hon nästan rider in i oss :grin:

Brukar jag alltid göra, även till bilister som kör förbi bra på vägen då nickar jag och ler.

Är det dumma bilister brukar jag hytta med näven.

Hejar ni på andra ryttare när ni är ute ?
Om inte, varför ?

Jag hejar alltid, och igår när jag var ute och red kom det två tjejer och jag sa hej. Dom kolla bara på mig och red vidare dom såg ut att vara runt 20-25 :angel:

Jag hälsar alltid på andra ryttare, men även cyklister eller vad det nu är jag möter. (Dock inte alltid på grannen när han kommer med läskiga maskiner efter traktorn, men han brukar förstå varför jag inte vill släppa en hand upp i luften då...)

När jag hade hästen uppstallad i Flyinge (förra århundradet) var det däremot många som inte hälsade, men det är det enda stället jag varit med om att man tittat bort när man möter andra ryttare. :mad:

Beror på hur dem "ser ut" x3 Men om dem ser vresiga och dumma ut så rider jag bara förbi med en nick,men är det ngr snälla elr ser ut så då hejar man såklart :)

Här omkring rider alla i lite allt möjligt, så här skulle du iaf. vara välkommen!

Nu möter jag inte särskilt många till häst men hälsar på alla. Cyklister hälsar jag aldrig på, bilister ytterst sällan. Gångare däremot hälsar jag på, inte alla men en del. Gamla försöker jag hälsa på. Det är så kul att hälsa och le och se hur personen man hälsar till tittar upp och själv spricker upp i ett leende och hälsar. :D Det är kul att sprida lite glädje med ett hej och ett leende.

Är alltid glatt hejande! Är ju nästan alltid lycklig, nöjd och glad när jag sitter till häst på min älskade lilla röda, så varför inte skicka iväg ett leende till omvärlden:D. Surpuppor och snobbar tror jag har dåligt självförtroende och är osäkra. Visst vill man se prydlig ut men det viktigaste är att utrustningen passar häst och ryttare rent funktionellt. Och jag skulle vara jättestolt om jag kunde rida med repgrimma (måste testa).
Och jag vinkar alltid och tackar om det är nån som visar hänsyn.
Jag är övertygad om att det stämmer att "som man ropar får man svar". ;)

jag rider inte ut så ofta håller mig mest på ridbanan men jag hälsar inte på alla. Tyvärr möter man aldrig andra ryttare här. Folk är ganska osociala här verkar det som, många som går och stirrar ner i backen såna hälsar jag inte på. Dom som tittar upp hejjar jag på. Bilisterna hejjar jag inte på om jag inte vet vem det är, dom flesta kör för fort.

Jag hejar alltid, tycker det känns kosntigt att inte heja. speciellt Pensionärer och barn blir så glada när man stannar till och låter dem få klappa hästen också :p

Därimot ifall det kör förbi en bil, cross, motorcykel eller dyl i alldeles för hög fart, hejar jag inte.

Jag hejjar på alla. Oavsett farkost som bil, häst, moppe, skoter eller om nån är ute o går.. Men jag bor i en liten by så de jag möter med häst känner jag.... Och oftast så rider vi tillsammans.

Tanter som är ute o går vill alltid komma o häsa på min tjej och min hund som jag oftast har med mej. Vissa som åker i bil stannar oxå o vill hälsa på dem.. Det är oftast en härlig stämmning bland byborna..

Men stolpskott finns ju.. Men även de hejjar jag på allt som oftast men det är bara för att vara lite dryg. De hejjar aldrig på mej då jag oftast söker upp fartdårar o talar om vad jag tycker:crazy:...

Jag hejar alltid!
Även på gående, cyklister och bilister!

Jag tycker det är trevligt!

Jag hejar på alla, och de allra flesta hejar tillbaka. Det händer att man stannar och byter några ord med folk man möter också, både andra ryttare, fotgängare och cyklister. Tyvärr är det ganska sällan någon vill klappa medryttarpållen, antar att det är för att han är rätt stor. Det är lite synd, för han är supersocial och älskar när folk ägnar honom uppmärksamhet, särskilt barn.

Är extra noga med att tacka bilister som visar hänsyn, som ryttare vinner man ju massor på att bilisterna blir välvilligt inställda till oss.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kanske verkar konstigt att jag skriver såhär långt i efterhand, och jag vet inte ens om det går att kontakta dig den här vägen men jag...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: miumiu
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar