Sv: Hejar ni?

Jo jag hejar på alla, ryttare, cyklister alla...även bilar och mopeder m.m. så länge det inte är oförskämda:p

Där imot får jag nästan aldrig ett hej tillbaka...:(

Är jag ute och går med Tuffe (shettisen) stannar alltid folk och flinar "jasså du har ingen hund" och är jag ute och kör så säger de alltid "men guud så söt han är" :D

Dock är jag ute med mitt varmblod Peewee...
Går jag eller tömkör honom tittar dom bara surt på mig och kommer det en bil stannar dom och säger "jaja nu kan du gå förbi" som om det vore att måste att han skulle va rädd:confused: Peewee har aldrig reagerat på en bil i hela sitt liv...Jag menar visst de ska ju inte trängas men de behöver ju inte överdriva bara för att det är ett varmblod...
Sedan om jag rider så alla som går och kör stannar och glor på oss innan de säger "men herregud...rider du bara i repgrimma?" ja vad der det ut som? vissa har pessoa bett, vissa tredelat, vissa repgrimma,,,Och att träffa andra ryttare är jätte hemskt...
Rider dom förbi då glor dom bara på mig och svarar inte och jag hör dom ofta om dom rider en bit bakom eller framför. "se hon har inget träns" eller om det är någon som sett en förut "se där är de där lustiga igen..."
Var bara några veckor sedan, Jag red precis upp från sandbanken, det kom en annan tjej på grusvägen och red och från skogen kommer två andra. Så hör jag tjejerna prata först Pekar en tjej på hon som rider på grusvägen och säger "se där är ett till ekipage" sen pekat den andra på mig och säger "titta där är dom igen, fan att hon inte har något träns". Jag fattar inte...jag måste ha hamnat i ett otrevligt område:cry: eller blir man alltid illa bemött bara för att man har lite annorlunda utrustning...:confused:

Nämen usch, om jag mötte nån som red i repgrimma skulle jag bara tycka det var jättehäftigt ! :D Och förmodligen tala om det också Här i trakterna rider i princip alla med martingal, pessoabett, skydd och boots, dubbla tyglar och sadlar som kostar tre gånger så myckt som min häst. :S

Ja precis så är det här också...alla har svindyr utrustning och svindyra tävlingshästar. Jag har repgrimma med tyglar...tyvärr har min häst växt ur sin sadel så vi tramapar runt barbacka i skogen för tillfället.

Menar det finns klart sådana som är trevliga också,,,tyvärr finns dom tydligen inte här omkring:(

Varför kan jag inte träffa på folk som dig eller de andra här som verkar hälsa trevligt när jag är ute;)

Min filosofi.....man får vad man ger.....Så ja jag ler och hälsar alltid på alla.

Och jag måste säga att jag får samma tillbaks.
Och är det någon som ser sur ut och jag ler och säger något trevligt så ändrar de oftast utryck och blir lika glada som jag.:banana:

de behöver ju inte överdriva bara för att det är ett varmblod...
Sedan om jag rider så alla som går och kör stannar och glor på oss innan de säger "men herregud...rider du bara i repgrimma?" ja vad der det ut som? vissa har pessoa bett, vissa tredelat, vissa repgrimma,,,Och att träffa andra ryttare är jätte hemskt...
Rider dom förbi då glor dom bara på mig och svarar inte och jag hör dom ofta om dom rider en bit bakom eller framför. "se hon har inget träns" eller om det är någon som sett en förut "se där är de där lustiga igen..."
Var bara några veckor sedan, Jag red precis upp från sandbanken, det kom en annan tjej på grusvägen och red och från skogen kommer två andra. Så hör jag tjejerna prata först Pekar en tjej på hon som rider på grusvägen och säger "se där är ett till ekipage" sen pekat den andra på mig och säger "titta där är dom igen, fan att hon inte har något träns". Jag fattar inte...jag måste ha hamnat i ett otrevligt område:cry: eller blir man alltid illa bemött bara för att man har lite annorlunda utrustning...:confused:

Herregud! :eek: Jag hade nog blivit grön av avundsjuka om jag mött nån som rider i repgrimma!:D Önskar att jag med att kunnat göra det!!:bow::bow:

Min filosofi.....man får vad man ger.....Så ja jag ler och hälsar alltid på alla.

Och jag måste säga att jag får samma tillbaks.
Och är det någon som ser sur ut och jag ler och säger något trevligt så ändrar de oftast utryck och blir lika glada som jag.:banana:

Jag var ute och red en julafton med tomtemössa på pållen och hälsade glatt på en dam , som tydligen svalt en citron.:mad:. Hon kanske inte fått nån julklapp i strumpan:devil:

hälsar på alla, andra som rider, ute o går, cyklar, mopeder, sånna som är i trädgården, bilar. alla ;) visserligen bor jag på landet så här vet man ju alltid vilka alla hästar man möter är, men inte alla som kmr i bilar, cyklar, moppar m.m. Hälsar alltid, sålänge om dom inte kör förbi som dårar. Finns lite småbarn här också, så dom tycker det är kul att få klappa hästen o mammorna pratar o pratar o pratar.. ;)

Japp, hejar på alla ryttare. Vinkar och ler åt bilister som saktar ned, säger hej till vissa gångare också.

Vi möter faktiskt aldrig eller mycket sällan andra ryttare, gör vi det så är det grannarna.
Jag hejar i vilket fall på alla vi möter, bilförare, gångare, hästekipage.

Jag säger hej till alla jag träffar när jag är ute och rider. Vinkar till bilisterna om dom saktar ner :)

Jag säger hej till alla när jag är i stallar*
Vinkar till bilar om dom inte kör fort då vifftar jag argt med händerna:P

Jo jag brukar nästan alltid heja på ridande människor. Sen brukar jag försöka heja på gående/cyklande personer också, men jag är lite feg, tkr det är lite pinsamt. Men för det mesta försöker jag heja, det känns som om man är värsta surpuppan om man inte hejar tkr jag. Elr, det är så jag uppfattar icke-hejande ialf. ^^

Glatt hejande hela tiden. Men våga du dig på att heja även på dem du möter på vägen som inte har häst med sig. Annars är risken att man som ryttare ses som snobbig och förmer än andra. Det skall vi inte bjuda på. Så var inte blyg. :D

Hälsning Maja

Jag hälsar alltid på alla när jag är ute och rider. Synd att vissa är så otrevliga och inte hälsar tillbaka. :mad:

Om jag är ute ohc rider/promenerar med hästenhär i våra trakter,så hälsar jag alltid på alla jag möter,stannar ibland och pratar,barn vill klappa osv!

Våran häst är känd här i byn,då hon deltar i byns alla(ja 3st/år) ponnyridningar..Fast hon är 150 hög..

Jag hejar alltid, på allt och alla.
Tycker det är så fånigt att inte säga hej när man är en meter från varandra, vad ska man göra annars liksom?
Särskilt om man har en häst som ätit blängsylta :laugh:

Däremot har vi en granne (ja, eller mina föräldrar bor på landet och hon bor i samma by) som VÄGRAR att hälsa, whatsoever och det kan störa ihjäl mig, tycker det är vanligt folkvett att hälsa och tacka en bilist som stannat och stängt av motorn för att hennes häst är skitskraj, hur jobbigt är det att sträcka upp handen, eller nicka, eller le?

Nä, heja allt vad ni har, det är så lite och kan betyda så mycket!

Jag hejjar alltid, jämt, jämt, jämt . Varken om jag känner folket eller inte:)

Har dock en riktig surgubbe till granne som alltid glor surt på mej när jag rider förbi, men jag hälsar alltid ändå. Lite komiskt faktiskt att han vägrar att hejja tillbaka.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kanske verkar konstigt att jag skriver såhär långt i efterhand, och jag vet inte ens om det går att kontakta dig den här vägen men jag...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: miumiu
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka