Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade tagit det som att han såg ner på mig. "God natt vännen". Det känns aningen mesigt och fjantigt. Varför kalla mig för vännen om jag inte behöver tröst eller omtanke?
Vännen är för mig ett ord man använder när någon är ledsen och man tröstar. "Men, vännen" *kramar om*
Enligt mig då.
Hade en man skrivit så hade jag trott att han kände sig överlägsen mig.
En sexig dejt ska väl inte starta med att ragga med "Lilla Vännen"Hot?Doublenot!!
Hmmm
jag har en på mitt jobb jag skickar gomorron sms till halv 7 med orden
"gomorron stumpan" eller " morrn gullet"..... hon blir inte arg över det .. bara skrattar.. (sambo) sen har jag en i vänkretsen jag kan säga "gu va du ser underbar ut idag"... å hon blir tvärilsk..(singel). jag får inte säga så till henne
allt beror nog hur det sägs ja.............
/s
Hmmm
jag har en på mitt jobb jag skickar gomorron sms till halv 7 med orden
"gomorron stumpan" eller " morrn gullet"..... hon blir inte arg över det .. bara skrattar.. (sambo) sen har jag en i vänkretsen jag kan säga "gu va du ser underbar ut idag"... å hon blir tvärilsk..(singel). jag får inte säga så till henne
allt beror nog hur det sägs ja.............
/s
Jag skulle inte tro att nån som är sexuellt intresserad använder ett uttryck som vännen... Det är i mina ögon alldeles för mesigt..jag slår vad om att din blivande dejt är en jubeltönt
Det där däremot skulle jag inte gilla. Stumpan och gullet är inte ok att kalla mig tycker jag, speciellt inte någon jag inte har ett förhållande med.
Hihi, vad olika vi är.. Det har jag inget emot alls. Lite gulligt och intimt tycker jag med dem orden :-)
Haha, jag håller med! Jag har en kompis som kallar mig darling, honey, baby, sweetie etc. Jag kör bara med samma jargong tillbaka.
haha... ja morrontösen finns här på forumet så..... än har jag inte heller fått en käftsmäll... jag vet ju lite var gränsen går när man känt folk en tid.... tror jag ska kanske tilläggas
den som lever får se............ /s
Jag skulle inte tro att nån som är sexuellt intresserad använder ett uttryck som vännen... Det är i mina ögon alldeles för mesigt..jag slår vad om att din blivande dejt är en jubeltönt
Fast grejen är ju att alla inte är likadana. Kvinnor tänker inte på samma sätt och uppskattar samma saker bara för att de är kvinnor. Därför måste man ju ha lite fingertoppskänsla och vara lite försiktig kan jag tycka. Och säger man nåt som nån uppenbart inte uppskattar så ber man om ursäkt, och gör inte om det, istället för att muttra för sig själv om att kvinnor är så svåra att förstå sig på.och som genast ger mig kalla kårar för att karlar/män/killar blir kallade det ena och det andre för att VI TJEJER/KVINNOR är olika om hur vi uppfattar saker.. Stackras män
Fast grejen är ju att alla inte är likadana. Kvinnor tänker inte på samma sätt och uppskattar samma saker bara för att de är kvinnor. Därför måste man ju ha lite fingertoppskänsla och vara lite försiktig kan jag tycka. Och säger man nåt som nån uppenbart inte uppskattar så ber man om ursäkt, och gör inte om det, istället för att muttra för sig själv om att kvinnor är så svåra att förstå sig på.
Jag känner SÅ många män som klarat sig utmärkt i livet utan att trampa i klaveret och kalla tjejer saker som de inte uppskattar. De beter sig schysst, artigt och civiliserat och känner liksom efter innan de bara 'tar för sig'. Det är inte SÅ komplicerat.
Fast detsamma gäller ju män? För att dra det till ytterligheter, är det ok att kalla en man för : Hjärtat, älskling, going, snygging mm ?
SÅ många kvinnor som trampat i klaveret och "förlöjligat män med "gosiplutt"-ord istället...?!
I mina öron är det jättegulligt och betyder att han tycker om dig. Han har inte alls taskig kvinnosyn och väljer du honom kommer han att överösa dig med gulliga ord. Det är väl fint i vårt hårda samhälle!