Hedra travaren som westernhäst!!!!!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare madelenforsgren
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hedra travaren som westernhäst!!!!!

jag håller med travare är bäst.
jag tävlar westen på en 16årig travare han slutade på trav när han var 10år.
hans pappa var faktisk lite känd Big spendur någon som känner igen han?:)

madelenforsgren skrev:
Det känns skönt att de finns de som förstår mig och vad jag menar med denna tråd :bump:
Vill nu bara höra ännu mer om er och era travare!!!!!:rofl:

Jag och min syster har en varsin travare, jag har ett kallblod och hon ett varmblod!:love: Dom är ju underbara som westernhästar så VARFÖR hatar en del travare?!:cry:

Lappdoris2000 skrev:
Jag och min syster har en varsin travare, jag har ett kallblod och hon ett varmblod!:love: Dom är ju underbara som westernhästar så VARFÖR hatar en del travare?!:cry:

Håller veeerkligen med!!:idea: :D
(det är jag som är systern!:banana: )

Belle Damour "travare" teampenning 2005 med en andra plats i sm....

Har någon någonsin SAGT att travare verkligen kan mäta sig med framavlade westernhästar?? Det FINNS undantag som har kroppen, ryttaren och träningen för det.
Alla tänker inte på att tävla. Då hade säkert de flesta skaffat sig en quarter eller liknande. Men det betyder inte att travare INTE passar för westernridning, även om de kanske inte kommer lika långt som andra raser. Varför fixera så mycket på tävlandet?? Travare kan ju bli så trevliga hästar ändå utan att behöva tävla med dem.

Jag ska bidra med lite bilder på mig och min travare som rider western :)! Det går superbra för oss och vi har gjort enorma framsteg det senaste året :D!
Jag fick honom för ca 2 år sedan och till en början red jag engelskt men sen kom jag i kontakt med NH och så blev det så att jag även blev väldigt intresserad av western :)! Så nu rider jag för tränare varannan vecka och jag måste verkligen hedra henne också i denna tråd för hon har verkligen hjälpt oss otroligt mycket :D!
Iaf, här kommer några bilder ^^!

http://beckaneesen.bilddagboken.se/...kPTczMDYwOTkmdD0xMTUxNTMyMDAxJmN1cnJpbWc9MTM=
Gammal bild från vintras ^^

http://beckaneesen.bilddagboken.se/...kPTcyNTgxODkmdD0xMTUxMzU5MjAxJmN1cnJpbWc9NA==
http://beckaneesen.bilddagboken.se/...kPTcyNTgxOTYmdD0xMTUxMzU5MjAxJmN1cnJpbWc9NQ==
http://beckaneesen.bilddagboken.se/...kPTcyNTgyNzcmdD0xMTUxMzU5MjAxJmN1cnJpbWc9MTA=

Tack för denhär tråden :)! Synd bara att den har fått så mycket skit...

Jag har en amerikansk travare som jag håller på skolar till westernhäst:) Hon är bara 6 år och endast inriden (och inkörd då, men inte skolad i ridningen nåt) men gör framsteg hela tiden:)

madelenforsgren skrev:
Sedan undrar jag om det inte finns väldigt många fisförnämna människor här som ser ner på alla som inte tävlar på A eller B-nivå. Jag trodde att deta forum var till för alla även de som "bara" rider i skogen och trivs med sin häst...:confused: Varför i hela friden ska allt handla om att TÄVLA :mad: Om ni som enbart skriver om att travaren aldrig kan bli en lika bra tävlingshäst som tex en quarter kanske borde ta och tänka efter på att allt inte handlar om tävling :mad: Jag har lika mycket kul med min travare när jag rider western som de som har en quarter och inte lägger hela sin själ på tävling!!!!

Dessutom skulle jag inte kunna se varför en travare inte skulle kunna vara lika bra som quarter eller paint i tex Trail???!!!
:bow: :bow: :bow: Kan bara hålla med! Verkar som att vissa här inne bara måste in och svara, för att kritisera dem som faktiskt gillar travaren och inser att det är en häst det med:) Jag och mitt sto har kul ihop, hon tycker det är kul och ridas och hon verkar gilla westernträningen också. Det är en trevlig och snäll häst, som är rolig och träna tillsammans med och vi tränar western för vår eget nöjes skull. Inte för att få massa priser som vi kan skryta med inför andra. Vi kommer säkert och tävla i framtiden men det är inget måste. Huvudskaen vi har kul på vägen och att båda trivs med träningen. :)

Billy_the_Kid skrev:
Belle Damour "travare" teampenning 2005 med en andra plats i sm....

Åhh äntligen ett namn och inte en massa bullshitsnack om "min kompis travare som slagit massor av quarters etc på tävling" (men man kan aldrig återkomma med namn på hästen i fråga).

All heder åt "Belle" och ryttaren som tränat henne! :bow:

mvh Eva

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka