Hedra travaren som westernhäst!!!!!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare madelenforsgren
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hedra travaren som westernhäst!!!!!

ja, vi struntar i flinet "hehe" :angel:

HON VAR VERKLIGEN FIN :love:

Hej!
Är det fel om VI tycker att travarna är underbara?
Är det fel om VI tycker att travarna kan bli något förutom på travbanan?
Är det fel om VI ser att travarna har kapacitet?

skulle ngn skriva;
Halvblod är den bästa hästen som finns, den kan allt..
osv

hur mkt mothugg skulle folk få då?!

är SÅ trött på att så fort VI som gillar travare som ridhäst skriver ner det som alla andra hästälskare gör med sina älsklingar..

får vi mothugg!!

:mad:

någon som håller med?

(har förövrigt en travare som tävlat gulddivisionen & sprang tills han var 9-10, är nu 11. Han blev skolad och riden under tiden han tävlade, detta som motion och träning. Han är otroligt duktig och har talang! har en enorm förmåga att sätta under sig och jobbar på rätt sätt, har fantastiska gångarter! det FINNS bra travare, sådeså, och skulle jag lagt ner mer tid på honom & tidigare, då hade han kommit långt. Nu har jag förövrigt inga tävlingsambitioner)

//malin

Innis skrev:
Jag ska köpa ett varmblod och undrar lite hur man lär en häst att jogga, det är något jag verkligen skulle vilja lära mig. Hoppas du har något tips!
Är det något en vältränad travare kan så är det att jogga.

om jag läste rätt så skrev hon väl bara vad HON tyckte... precis som du skriver vad DU tyckte ;)

precis ;) men det här var ju en tråd för dem som gillar varmblodstravaren, vi får väl tycka det? och hedra dem om vi vill? :angel:

tycker hon inte som oss - kan hon hålla det inom sig. för det är alltid så att nåååååågon ska invända och säga; nej de är inte bra.

för visst är det så?

Tack Netted, ännu en som förstått meningen med tråden.:bow: :bow: :bow:

klart :smirk: är väl inte så svårt & förstå.

håller förövrigt med dig, travare is the shit ;) (om man nu får skriva sånt här :o förlåt mig annars!)

vet, har läst & hört att travare lämpar sig mkt bra som westernhäst! det är nog den gren travare passar bäst till förutom trav, tillsammans som hoppning som kommer en bit efter.

_Eva_ skrev:
Hej,
Kanhända att du tycker att det var oväntat. Men ärligt talat är jag ganska trött på dessa hedra-travare-trådar-som-är-så-duktiga-med-rätt-träning. etc.

Märkligt men såna trådar hittar man inte när det gäller andra raser...

mvh Eva

Den här tråden är inte till för att diskutera travare i, som jag uppfattat det. Den är till för de som tycker att travare bör hedras och därför vill berätta om sig och sin travare och deras träning och kanske lägga upp bilder/videoklipp på detta.
Märkligt att just travare så ofta blir nedtryckta, ifrågasatta och trackade... Och trist att en tråd som är positiv och, ja, hyllande, ska gnällas på.

Det känns skönt att de finns de som förstår mig och vad jag menar med denna tråd :bump:
Vill nu bara höra ännu mer om er och era travare!!!!!:rofl:

Jo det tycker jag nog...
Det ser fånigt ut att rida western i en hoppsadel... :crazy:

Tänkte mer så att om jag klädde hästen i westernutrustning så blev vi ett westernekipage utan att kunna ett jota westernridning. :D Men så har jag köpt en sådan där öronhuva som jag tänkte skulle hjälpa oss över hindrena lite bättre, höjdrädd som jag är. :rofl:

Här kommer ett kort på min ridtravare dock är det ju inte jag som sitter på :p Utan min systerson som på detta kortet är 8 mån.

Anledningen till att jag började grundutbilda honom i western var det att jag ville ha den lydnaden o disiplinen på honom även på ryggen, då han kan bli väldigt stark.

På backen litar han helt klart till 100% på mig då vi har tränat mycket horsemanship o sen är han ju mammas bebis :love: .

Sen vet inte jag om jag har ambitioner att ens starta på D tävling med honom men vi har jäkligt kul ihop o western ridningen har hjälpt oss mycket inom dressyr o hoppning.

Har haft han 5½ år nu o vi har tävlat upp till 110 med placeringar o startat LA dressyr.. O vi vill gärna prova nya saker, dels för att Denver behöver få arbeta mycket med sin huvud då det rör sig mycket där inne :idea:

Mvh Jessica o Denver

denverodominic.jpg

]

detta är en tråd för att hedra travaren å låta folk berätta om sina hästar , inte om hur bra ni tkr quarter är i western
att folk alltid ska hålla på ..
skärpning ..:mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka