Mirtai
Trådstartare
En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av kriget tvingades evakuera ut till landsbygden. De hamnade i ett stort hus ute på landet och ägnade all sin tid åt att utforska det märkliga huset. Så en dag råkade de alla på en magisk garderob och hamnade i det fantastiska magiska landet Narnia där djuren kan tala och där det finns väsen som dvärgar, fauner, jättar och kentaurer!
Men allt är inte frid och fröjd i Narnia utan landet har tagits över av en elak häxa som förtrollat så det alltid är vinter men aldrig blir jul. Tillsammans med sina vänner ger sig de 4 barnen ut på jakt efter den vita häxan och hennes följeslagare för att försöka stoppa häxans skräckvälde.
De båda sidorna övervakas och guidas av den allsmäktige Aslan (LL)
Regler och Information:
Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek!
Varje spelare ska varje dag avlägga en röst (med teorier) och skriva teorier om minst två olika spelare. Missar man att rösta ska man snarast möjligt lägga en efterhandsröst och förklara hur man skulle röstat om man inte missat och varför. Vid två uteblivna röstningar och/eller bristande aktivitet är det sannolikt att man blir kickad från leken. Om du av någon anledning känner att du inte kan eller vill fortsätta – säg till LL så försöker vi hitta en ersättare.
Det går bra att hänvisa till tidigare teoriinlägg. I röstinlägget ska dock teorin finnas med. Röst måste vara fetstilt för att gälla: Mirtai röstar på Fio för att… Det är inte tillåtet att rösta på sig själv.
Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", du måste skriva nåt om varför du tror det.
För att underlätta för LL ska röstlistan hållas uppdaterad.
Hintar – är förbjudna på så sätt att man inte får ond/godförklara andra spelare helt utan teorier eller bara hänvisa till att man ”vet” (för att man har information). Allt ska backas upp med teorier. Brott mot hintningsregeln kan medföra någon form av ”straff” för den aktuella spelaren (och därmed hens sida) eller kompensation för motståndarsidan. Det är däremot fullt tillåtet att genom språket försöka få fram dolda meddelanden.
Skriv OT-inlägg i avvikande färg, det är okej att spöka i tråden men inte på ett sådant sätt att det påverkar leken!
Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när de är fler än de goda. . Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare
.
Men allt är inte frid och fröjd i Narnia utan landet har tagits över av en elak häxa som förtrollat så det alltid är vinter men aldrig blir jul. Tillsammans med sina vänner ger sig de 4 barnen ut på jakt efter den vita häxan och hennes följeslagare för att försöka stoppa häxans skräckvälde.
De båda sidorna övervakas och guidas av den allsmäktige Aslan (LL)
Regler och Information:
Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek!
Varje spelare ska varje dag avlägga en röst (med teorier) och skriva teorier om minst två olika spelare. Missar man att rösta ska man snarast möjligt lägga en efterhandsröst och förklara hur man skulle röstat om man inte missat och varför. Vid två uteblivna röstningar och/eller bristande aktivitet är det sannolikt att man blir kickad från leken. Om du av någon anledning känner att du inte kan eller vill fortsätta – säg till LL så försöker vi hitta en ersättare.
Det går bra att hänvisa till tidigare teoriinlägg. I röstinlägget ska dock teorin finnas med. Röst måste vara fetstilt för att gälla: Mirtai röstar på Fio för att… Det är inte tillåtet att rösta på sig själv.
Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", du måste skriva nåt om varför du tror det.
För att underlätta för LL ska röstlistan hållas uppdaterad.
Hintar – är förbjudna på så sätt att man inte får ond/godförklara andra spelare helt utan teorier eller bara hänvisa till att man ”vet” (för att man har information). Allt ska backas upp med teorier. Brott mot hintningsregeln kan medföra någon form av ”straff” för den aktuella spelaren (och därmed hens sida) eller kompensation för motståndarsidan. Det är däremot fullt tillåtet att genom språket försöka få fram dolda meddelanden.
Skriv OT-inlägg i avvikande färg, det är okej att spöka i tråden men inte på ett sådant sätt att det påverkar leken!
Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när de är fler än de goda. . Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare
.