Häva köp ! Vad tror ni ??

Sv: Häva köp ! Vad tror ni ??

Det var det jag menade, om plåtarna är missade fast de innehöll ett fel, som tydligen krävde expertis föra att upptäcka, då går det under dolda fel.
Det kan t.o.m vara så att en plåt helt missat en förändring, fel vinkel, det är ändå ett dolt fel.

Hoppas du har rätt !! Fan va trött man blir..Detta är en sån otroligt fin häst:( Man vet ju egentligen inte hur många plåtar man ska få...Men det är ju lätt att plocka undan den som det syns mkt på...Kanske är 18 tagna plåtar men man får 16..

Huvudregeln - om man ser till de rättsfall som trots allt avgjorts - är att ett dolt fel är ett fel som inte syns genom undersökning/röntgen. Syns det på röntgen är det inget dolt fel.

Detta fel syntes på röntgen, och det togs kompletterande plåtar för att utröna omfattningen.

Jag har väldigt svårt att tro att detta är ett solklart fall, köparen har inte själv röntgat utan godtagit säljarens plåtar som alltså inte varit rena.

Veterinärens kompetens gör ingen bedömning huruvida felet är att betrakta som dolt eller inte. Om det går att upptäcka vid röntgen är det inget dolt fel.

Hoppas du har rätt !! Fan va trött man blir..Detta är en sån otroligt fin häst:( Man vet ju egentligen inte hur många plåtar man ska få...Men det är ju lätt att plocka undan den som det syns mkt på...Kanske är 18 tagna plåtar men man får 16..

Det är svårt att säga hundra om jag har rätt för det är först i rättegång som varje enskilt fall görs upp, och man kan aldrig tvärsäkert innan säga hur det ska gå.

Ja det är ju ingen idé att sitta och diskutera här men har varit i kontakt med flera advokater och alla säger samma..Sen om det ska tas som dolt fel eller inte det vet jag inte...Detta känns mer som om man blivit lurad..Men men..shit happens...Nu förlitar jag mig på vad advokaten säger..Man hoppas ju att det ska lösa sig på vägen...

Men vad sa din veterinär när denna fick se plåtarna?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 902
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
3 938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka