Självklart måste du inte redovisa något för mig men jag tycker inte det är OT för tråden alls vad du förväntade dig av en projekt häst?
En projekt häst är just det projekt, och symtom fri är inte dessama som att problemen inte kan komma tebax. SPECIELLT vid den stress som en flytt innebär. Hästen skulle mycket väl kunnat vara symtomfri hos säljaren för att sedan falla tebax i gamla beteenden. Har ju exempel på en häst här i tråden som blir påverkad vid flytt.
Min egen ponny är ett annat exempel, skulle jag sälja henne är det mycket möjligt att hon skulle kunna gå ett par månader utan att bocka, säljas som en häst som inte bockat.pp länge för att sedan bocka första veckan med ny ryttare. Utan att någon ljugit eller att nya köparen skulle kunna få rätt att häva köpet.
Köper man en projekt häst för man vara beredd på att det kan bli problem, även andra/nya problem som tidigare ägaren inte haft iom att man ändrar på precis allt vid en flytt. Nytt stall, foder, människor, utrustning, rutiner etc.