Varför skulle jag köpa en klippa? En kompis som jag inte ser potential i? Låter ganska korkat med tanke på vad jag sysslar med.Nu har du ju hästen så det är ju lite sak samma och kanske mer intressant att diskutera hästens framtid och vad du ska tänka på vid nästa köp.
Jag upprepar det jag skrev i "vanvårdad"-tråden.
Vill du ha en fungerande ridhäst, köp en fungerande ridhäst. Inte en snygg en som behöver "mer erfarenhet" och "rätt hem". Inte ett billigt projekt med "potential".
Köp en alldelens lagom häst, en snäll häst, en som gått stadigt i många år hos en och samma ägare. En välriden, en klippa. Sak samma om den ser ful och tråkig ut eller inte har den bästa tävlingspotentialen. Köp en kompis.
Köp en häst som är enkel och som du kan ha roligt med från dag 1.
Tack men jag har köpt flera hästar, helt utan problem. Varför skulle jag ens köpa en häst för att den är snygg? Väldigt märkligt inlägg. Jag är 40 plus haft hästar större delen av livet så jag vet nog alldeles utmärkt vad jag skall köpa för häst.
Att sedan någon står och ljuger är en annan sak.
Hur vet du ens vad för häst jag köpt? Det kanske är en 20 årig ponny med lång rygg och för stort huvud och gångarter som en myra?