Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hörde förresten en parkeringsvakt säga att han går ca 70 000 steg/dag.
Han kanske tar korta steg. Vet ej. Eller så är det fel på stegräknaren.Varje arbetsdag? Det låter orimligt men vad vet jag? (Det bör ju innebära ca fem mil per arbetsdag.)
Jag går i månadssnitt ~11000 steg/dag. Har ett stillasittande jobb och förstår inte riktigt hur man hinner med steg på 20k och uppåt på vardagar i kombo med rövtungt kontorsarbete..? Jag går ändå ganska mycket och skapligt raskt imo, minst 1.5-2 h med hundarna på en vanlig vardag + eget stall…
Han kanske tar korta steg. Vet ej. Eller så är det fel på stegräknaren.
Parkeringsvakterna i vår stad åker bil. Det är inte många av p-pakter som går en hel arbetsdag.Hörde förresten en parkeringsvakt säga att han går ca 70 000 steg/dag.
+ @LadyCovergirlParkeringsvakterna i vår stad åker bil. Det är inte många av p-pakter som går en hel arbetsdag.
/Lizzie
+ @LadyCovergirl
Jaha men denna p-vakt sa att han går ca 70 000 steg/dag. Ska jag leta upp honom (vet inte vad han heter och minns inte hur han såg ut) och säga att han ljuger?
70k steg i veckan låter rimligare. Han sa inte bara fel?+ @LadyCovergirl
Jaha men denna p-vakt sa att han går ca 70 000 steg/dag. Ska jag leta upp honom (vet inte vad han heter och minns inte hur han såg ut) och säga att han ljuger?
Nä, per dag sa han.70k steg i veckan låter rimligare. Han sa inte bara fel?
Men jag vet bara det han sa.Varför skulle du göra det?
Jag måste ju kunna fundera över rimligheten i ett påstående och fråga den som kommit med påståendet.
Men jag vet bara det han sa.
+ @LadyCovergirl
Nja, varför skulle man ifrågasätta det? Man har väl ingen anledning att misstro någon som berättar en detalj om sitt jobb. Har man ingen erfarenhet av något närliggande jobb och ingen inblick i hur en sån arbetsvardag ser ut finns ju inget att jämföra rimligheten med heller. Jag skulle i alla fall inte räkna ut hur många mil det skulle innebära.Jag tänkte att det är ett påstående som man ifrågasätter när man hör det men tydligen inte.
Nja, varför skulle man ifrågasätta det? Man har väl ingen anledning att misstro någon som berättar en detalj om sitt jobb. Har man ingen erfarenhet av något närliggande jobb och ingen inblick i hur en sån arbetsvardag ser ut finns ju inget att jämföra rimligheten med heller. Jag skulle i alla fall inte räkna ut hur många mil det skulle innebära.
Hehe, det är som sagt inget jag skulle reflektera över, om det är rimligt eller ej. Att det är allmänt känt skulle jag inte heller skriva under på. De tiotusen stegen är ju inte lämplighet för P-vakt under jobbdag. Jag skulle inte ägna det en tanke om någons uppgift om sin arbetsvardag är rimlig eller inte, om vi inte sitter i förhör eller liknande. Men nu utgår jag ifrån att det nämndes mest i förbigående, inte att det diskuterades ingående.Jag tänker att orimliga uppgifter ifrågasätts. Åtminstone är det så jag gör.
Att just 70 000 steg är orimligt borde vara allmänt känt. (Eftersom 10 000 steg ofta brukar anges som lämpligt snitt per dag.)
Hehe, det är som sagt inget jag skulle reflektera över, om det är rimligt eller ej. Att det är allmänt känt skulle jag inte heller skriva under på. De tiotusen stegen är ju inte lämplighet för P-vakt under jobbdag. Jag skulle inte ägna det en tanke om någons uppgift om sin arbetsvardag är rimlig eller inte, om vi inte sitter i förhör eller liknande. Men nu utgår jag ifrån att det nämndes mest i förbigående, inte att det diskuterades ingående.