Rida är super för att få extra fredags fikaMin gav mig steg när jag red. Typ 1,5 per steg hästen tog. En stillsam skritttur i skogen och det såg ut som om jag varit på milavandring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rida är super för att få extra fredags fikaMin gav mig steg när jag red. Typ 1,5 per steg hästen tog. En stillsam skritttur i skogen och det såg ut som om jag varit på milavandring.
Min ger inga steg vid bilkörning eller cykling t ex.Beror nog mycket på mobil. Min räknar väldigt exakt. Har kontrollräknat och även glott på den när jag gått, kör jag bil eller åker tåg blir det 0 och våra tåg går på skarvspår
Den skiljer även på hälsosamt tempo och inte.
Slog på en stegräknare på lägsta känsligheten en stund idag, och en sån här halvaktiv dag tar jag ungefär 8000 steg på 90 minuter. Vill inte tänka på hur många jag tar när jag ägnar timmar åt att träna unghundarJag gick konstant på mitt gamla arbete, så det blev lätt 30 000 steg om dagen. Och det är 55-60 kg.
Min sambo tar typ 10 000 steg om dagen när han inte jobbar och bara sitter framför datorn och endast rastar hundarna utanför huset liksom. Det är inte aktivt för fem öre.
Slog på en stegräknare på lägsta känsligheten en stund idag, och en sån här halvaktiv dag tar jag ungefär 8000 steg på 90 minuter. Vill inte tänka på hur många jag tar när jag ägnar timmar åt att träna unghundar
Han är inte speciellt extrem faktisktHaha, speciellt om du tränar min unghund.
Jag kan inte ens gå 7 km på en timme, då får jag småjogga delvis.Om 6 km/h är powerwalk så har jag varit en jäkel på den motionsformen. Jag gick utan problem 6 km varje kväll på 1 timme i glatt samspråk med en vän utan att ha någon superkondition. Enligt mig är 6 km/h rask promenad, kommer man upp mot 7km/h så skulle jag betrakta det som powerwalk.
Precis. Använder den mest som fingervisning.Jag gillar lifesum, använder den som matdagbok och för att få en överblick över protein/kolhydrater/fett-ratio samt samlade kcal.
Men ingen app är ju felfri, den får tolkas med en smula salt. Likaså om du lägger in "träning" i den, det är ju en rätt grov uppskattning av kcal-förbrukning.