Hästmänniska hundras

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare LiitenPrinsessa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 6 288
L

LiitenPrinsessa

Många hästmänniskor är även hundmänniskor.

Vad har ni för ras/korsning på hunden/hundarna ni äger?

Sv: Hästmänniska hundras

Jag har Schäfer och Amerikansk Bulldog.

Har alltid haft schäfer, men innan också puli och borzoi fast dom var omplaceringshundar. :)

Jag har inte hund för att jag har häst, jag är däremot både hästnörd och hundnörd. Bara för att understryka att mina hundar inte är lämpliga som enbart "hästhundar";)

Men jag har weimaraner, en långhårig och en korthårig. Ett korthår till flyttar in om 2 veckor:)

Min avatar är en av mina hundar...

Jag har en "förstor" Dvärg Schnauzer och en Svart Terrier

Rejäla och tåliga hundar som klarar allt och de går sällan sönder och inte att förglömma så har de inte hunnit bli sönderavlade ännu heller som så många andra raser :d

Jag har 2 alaska huskys, dom är inte några stall hundar, men annvänder dom som draghundar och hundarna skaffade jag för 14 och 6 år sen, mina hästar har jag ägd i 4 år....

Har en Flatcoated retriever. Haft en Flat förut så det var inte mycket funderande över ras när jag skulle skaffa egen hund.

Fransk Bulldogg och DvärgPinscher. :love:
Och Dp kan springa med galoppörer i toppkondition utan problem om de vill i iaf 3 mil utan problem. (jag vägrade mer, trots att vovve ville igen.. :crazy:)
Fralla, nöjer sig med korta turen på sjukpållen och äta hästskit. :p

Kan svara för mina grannar (om tråden i grund och botten handlar om vilka raser som passar som stallhundar) :angel:

Rottweiler
Jack Russell
Corgi
Schipperke

Spelar det någon roll vad för typ av häst man har? Egentligen borde ju en undersökning göras att de som har travhästar oftare har en viss ras på hund, de som har hopphästar en, dressyrhästar en, islänningar en, westerridning en, etc, etc, osv, osv.

Jag har i alla fall en chihuahua och en Jack Russell. Chihuahuan är en enormt mycket bättre stallhund än vad Jack Russelln är. Men vavvan är uppvuxen i stallet, vilket JRT inte är.

Jag ser mig inte som hästmänniska längre, nu är jag bara hundmänniska.
Har en Rhodesian Ridgeback, flyttar förhoppningsvis in ytterligare en i vår.

jag har två labbar följer med till stallet och även på ridturer mm

Australian Shepherd, fast som Lady Vip så har jag liksom hunden för sig och hästen för sig, även om hunden alltid är med i stallet.

Praktiskt att kunna köra två dressyrpass i ridhuset, ett med Brunte och ett med hunden. Sen fungerar han väldigt bra med hästarna, lätt att ha med ut på ridtur.

Har varit hästmänniska i stort sett hela mitt liv...
Och är numera även hundmänniska (sen 7 mån tillbaka) till en underbar JRT som tycker det är jätteskoj att vara med i stallet.

Jag säger som Lady_vip; jag är både hästnörd och hundnörd. Men jag har dem 'för sig' även om hunden ofta följt med till stallet och följt med på promenader och stallarbeten sen han var valp.
Jag har en borzoi.

2222.jpg
[/IMG]

Dvärgpinscher.
Bästa sällskapet på ridturerna, han springer före hästen när vi galopperar :D

Jag har en golden retriever. :)

Hon älskar att följa med till stallet och blir väldigt upprörd om hon märker att jag ska dit och hon inte får följa med.
Springer gärna med på långa ridturer. Hon är väldigt lätt att ha med att göra och är aldrig 'på' varken mot hästar, människor, hundar eller något annat. Tycker det funkar bra.
MinneskortAVSLUTNING2010021.jpg

Foto0091-1.jpg

Pausar lite vid bilen efter ridtur :)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 894
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 665
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 219
Senast: Nota
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 363
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka