S

SanchoPancho

Är det någon som har erfarenhet av att åka ner till Tyskland, Frankrike eller Nederländerna och titta på hästar? Letar efter häst och funderar på att göra en resa. Utbudet på bra hopphästar skall vara bättre där nere dessutom bra stammar. Vet ni hur priserna ligger i förhållande till Sverige?

Har ni något förslag på vart man skulle kunna åka, tips, saker man skall tänka på? Har hört måånga historier om barrering och allt vad det kan vara och är medveten om det.

Sv: Hästköp

Om du hade letat dressyrhäst hade jag väl haft förståelse för att du lämnar landet, men bra HOPPHÄSTAR är vi ju bra på att avla fram i här i Sverige. Varför gå över ån efter vatten? Eller är du ute efter att få tag på något lika bra fast billigare? Det är mycket mer komplicerat att handla utomlands, bara en sådan sak som kontraktet som då är på tyska eller engelska och vill du häva köpet kan det bli en oerhört komplicerad procedur där du som utlänning ska hävda din rätt utifrån det landets lagar som du säkert inte är så bevandrad i. Det finns ju svenskar som importerar och säljer, vill du absolut ha utländskt kanske det är smartare att köpa av dem, eller be dem leta åt dig, för då har du en svensk motpart om hästen inte visar sig vara vad du hade tänkt och trott.

Sv: Hästköp

Jag köpte flera hästar i Tyskland, Holland, Österrike. Jag pm:a dig....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag undar om det är fler som varit med om samma sak som jag? I augusti förra året så köpte jag en häst, osedd från...
2
Svar
26
· Visningar
6 265
Senast: Pilot
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama