Sv: hästhantering att avundas! kolla film!
Du har en bra och trevlig attityd mot hästar, har du någon hemsida man får kika in på? Och får man komma och besöka dig om man är i dina trakter?
*tillägg, hittade din hemsida
Bra svar du fick där
Jag har följt den här tråden och vissa funderingar har man ju. Det som förundrar mig mest är att det finns en del som inte ser att den metoden som visas på videofilmerna, och hemsidan till de som utövar detta, känner att man kränker och bryter ner hästen mentalt med detta sätt.
Vet många som skulle klara av hästar som har detta beteende på ett mycket smidigare och icke kränkande sätt. Jag har som jag tidigare nämnt lärt mig det mesta om hästar och deras beteende genom att studera flockvana hästar i flock, i timtal åt gången. Jag har en känsla av att fler skulle behöva göra det Det gäller iofs att man har förmåga att känna empati också.
Jag tror inte heller att det ger mer att fortsätta följa denna tråd eftersom meningsskiljaktigheterna ligger i de referensramar varje person har.
Jag tycker att var och en får ha sin uppfattning i frågan, vad som oroar mig är att det finns de som anser att detta är en okay metod och har egna hästar, hur mår dessa hästar? Jag tror inte de själva kan se hur de mår eftersom de anser att kränkande metoder är helt i sin ordning.
"Det är aldrig hästens fel"
Rolle
Islandshästar på lösdrift
Du har en bra och trevlig attityd mot hästar, har du någon hemsida man får kika in på? Och får man komma och besöka dig om man är i dina trakter?
*tillägg, hittade din hemsida
Senast ändrad: