Sv: Jag skäms för att vara människa
Om ni blir sparkad, vad gör ni då? Tittar på hästen och frågar varför den gjorde så eller?
Givetvis så sparkar man tillbaka va. I alla fall skulle jag göra det.
givetvis använder man samma språk som hästen tillbaka i det läget, men när ser du en häst ta strypgrepp på en människa och vräker omkull den? Så fort hästen ser att du börjar bli svag i dina ben trycker den hårdare om din hals? För det är nämligen så han gör när han gör full-tappen. När hästen visar svaghet i benen då ska man börja DRA! -säger han
Man kan inte bara ropa rätt ut bara för att det ser annorlunda ut än i sin egen vardag med hästen.
så du menar att jag/vi inte ser annorlunda saker än det vi har i vår egna vardag? Jo då, jag ser en hel del. Det jag har gjort är att jag reagerar över en behandling som i mina ögon är felaktig och grym, ska man inte det? "oj där är det någon som hänger slår omkull en katt och plågsamt håller fast den, men nej det är ingen idé att reagera, det är ju sunt att se lite annorlunda saker i sin vardag" INTE!
Men ni ska veta att jag accepterar hur ni än hanterar era egna hästar. Alla tycker ju helt klart olika, och bra är väl det. Kände bara att jag var tvungen att skriva något eftersom att jag själv har erfarenhet av sådan häst på filmen.
Kan tänka mig att nu blir det väl en del tugg tillbaka. Men det är helt okej, jag står för det jag skrivit.
Varma hälsningar...
ja det är ju bra för jag respekterar andras åsikter också och det är en förutsättning i ett diskussionsforum.
som svar på början av ditt inlägg kan jag bara råda dig att läsa hela tråden. Jag har svarat en hel del och behandlat dessa frågor, men ibland tycks det precis som att de som förespråkar metoden försvinner spårlöst ur diskussionerna, jag vet inte varför.
Men folk får tycka vad dem vill, jag tänker inte och jag kan inte och jag vill inte försöka ändra på någon. Däremot vill jag gärna uppmärksamma folk på sånt jag själv reflekterar över för att höra hur andra tycker och tänker.
Jag tycker att denna diskussionen börjar gå runt i cirklar nu och har faktiskt börjat tröttna. Jag tror jag har svarat på de frågor som är ställda till mig och har jag inte gjort det så har jag hänvisat till tidigare skrivet inlägg. Men jag saknar däremot svar från vissa och därför har jag tröttnat.
Om du inte hittar svar på dina frågor längre tillbaka i tråden är du självklart välkommen att fråga, jag är helt öppen för andras tankar och åsikter och hoppas inte jag låtit för "burdus" här isf är det för jag vart så upprörd över detta.