”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Du har tagit tag i det här med bakdelsbilder ser jag:)!Roligt att äntligen få se dom och jättesöta allihop!

Jag har tidigare svarat att jag kan vilket som utav tillfällena men nu har jag kollat lite nogare.Det är det tidigare startdatumet som passar mig bäst,kan även senare men då missar jag en annan rolig grej.

Jag försöker oxå med att få till en avatar,men det verkar inte som det lyckas.Suck.....!

Jättefin julÄlg!:) Och heja Cho3, fin avatar!

Och en massa fina hästar har ni visat upp här. Tänk alla dessa på Skagern runt. Jag får skjuta på det ett år, för det är mycket till sommaren. Men då kan ni lära er hur man gör, och sen glider jag in;)

Här är nu -11, och ska i morgon bli snö och noll. Kul ovanpå blankisen:(

Äsch ni har ju riktigt varmt därborta i civilisationen! Här i tassemarken har vi -13,brrr! Tur man ska till Halmstad o jobba senare ikväll....Men håller med dej,snö uppepå blankisen är ingen hit:mad:

Oj, du får nästan ta av mössan, inne i Halmstad var det bara -9:) Jag bor lite utanför...

-8 har vi här. Sitter just och värmer magen med en kopp rykande hett och gott kaffe, medan jag gapar till lilla lhasan att ge fanken i att rensa kattlådan. Jag kan städa den själv :mad: Dottern är sjuk med feber och halsont så jag fick ta stallet själv efter att ha kommit hem en och en halv timme sent från jobbet. Å andra sidan rörde hon ihop pulvermos och stekte lite mamma Scan så jag smet undan matlagningen. Nu har jag just kommit in och känner att jag har det rätt bra :) .

Har ni förresten tänkt på att vi snart skrivit 1000 inlägg på mindre än två veckor!!! Vi är ta mig tusan inte kloka ;)

Kors! Då kan jag nästan skippa vantarna oxå,då!:laugh:

-8 är ju ingenting.......trodde det var i södern jag bodde:D

Usch feber och halsont är inte roligt.... hälsa dottern att hon skall krya på sig..

Här har vi inte så väldigt kallt... en 5-6 minus bara... Men å andra sida har SMHI lovat skitväder i morgon.

Här slipps inga stall dess värre... Har både middagmaten och stallte på min lott. Skall straxt gå ut till damerna... men först lite middag..

Hahaha, ja det går fortare än kvickt här i våran tråd och det va ju det jag sa förra veckan att med den här farten så får vi göra en ny presentation innan jul :rofl: Men va gör de när det är så skoj?

Har nyss varit ute och mockat och fixat med hö och vatten och här är det ff kallt så det biter lite i kinderna men vi får väl se hur det blir i morron om det blir nån snö eller.

Den här..
Bild_(171).jpg

har kackat i de blå...:devil:

Imorgon blir det snö puls runt jättegärdet.

Senast ändrad:

Ajaj.....! Hur kan man kacka i det blå när man har sån fin svans??? Låter allvarligt!!

Hu då:( Låter misstänkt likt Farbror Nordsvensk som bor här:crazy: Jäkla marodörer:devil:

Ska man promenera genom boxdörrar ska de förslagsvis vara öppna och inte stängda..:mad:

om boxdörren är stängd eller inte är tydligen mest en akademisk fråga :laugh:

tror det är bäst att dra ner på fodret...:angel:
akademisk lär hon aldrig bli..

fet.jpg

:rofl::rofl:
Väldigt lik min häst faktiskt.

vad betyder kacka i det bla?? och vilket underbart anda shot det ar.. nastan som det kunde vara ett replacement for herr gubbe och hans ermm derriere.. men nej herr gubbe, du kommer inte undan, vi vill seeeeeee

ar tillbaka up for en liten svang. mer ved i spisen och check vader. -10 har nu men sno och -2 i morgon.. allt ho ar inne, all ved ar inne, och jag plockar "golfbollar" i boxarna.. Skall fa mer halm nasta vecka, blir hemskt nar det ar dags att mocka ut, men det ar kallt nog nu att pallar behover.. Tack och lov for nytt stall for nasta vinter.. Aldrig mer utestall i Sverige..

Jag glommer nogbort en del svar har men det far ni leva med... Jag beundrar alla pallar och tant alg ja du far val hoppa in ar2... OM det blir ngt da.. vi skall komma ivag pa ar1 ritten forst..
Nu ar det tillbaks till sangen.. natti

:banana::banana: då vet du numera att du kan ta hand om dig själv då:)
Jo, tränarn menade att jag har tekniken klart för mig samt att jag inte är rädd att använda kraft bakom :devil:
Jag ska också strax bege mig och natta hästar. Svinkallt så jag har tiggt skjuts av min far som ändå passerar mig efter arbetstiden.
Här har det precis nattats. I några veckor har dom även blivit nattade senare då det varit väldigt kallt men du har vi ca -11 och då får dom nöja sig med niomålet.

Jobbade hästarna på lina ikväll. Rocket fick äran att bära LIllys sadel (var för lat för att hämta Rockets egen sadel :o ) och det gjorde han snyggt. Inga problem med sadlingen och inte heller när jag spände sadelgjorden. Efter att han fått jobba av sig lite ev. steam provade jag att ställa mig i stigbygeln på var sida och det funkade det med. Han är en duktig pojke:love:

Lilly körde jag lite form och teknik med, skritt och trav. Hon har börjat med nåt nytt...sänker sig alldeles väldigt lågt så hon kan kvala in som "peanutroller" direkt så nu får jag jobba upp hennes form lite. Går ju inte att dra mulen i backen på det där viset :mad: ... men med lite fart så fick hon till formen och därmed var jag nöjd.

Får se hur jag mår efter morgondagen. Hoppas axeln inte värker som den gör nu, dock är det rent muskulär värk så det går över:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar