”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Första bilden utstrålar ju underbar livsglädje:D

Kan vara vinter över jul och sedan kan det bli vår direkt tycker jag.

Haha, ja det är det kanske, dom kan vara lömska dom.;)
Men nu för stod jag inte riktigt skulle jag bara lägga in det framför adressen?:confused:

Om du klickat på berget med fyrkanten runt och sedan tar bort allt i rutan, kopierar in adressen så kommer de där "klamrarna" upp av sig själva, men kolla innan du postar så de verkligen är där.

Senast ändrad av en moderator:

yeahhhh mina bullar ar pa buke!!!! och rabarber aven om de gommer sig i bakgrunden lol..

tack tant ponny, forresten har du hamtat faret?? du maste lata mig veta.. for nu har jag fatt ho ...

och sen lite OT. Tant Fjanta ar ju gammal och stabil. och hon har fatt kliande pa hjarnan igen.. Hoppas forstas att det inte ar loss som hon hade forra aret.. I alla fall, i udder omradet dar det ar varmt och gosit kliar det som bara attan.. Jag kommer fram till henne och hon lyfter pa benet som den basta han hund och vill bli kliad. sa dar far jag sta och klia ivag.. Skall gora rent i juver omrade idag sa hon ar ren och fin.. nar jag kommer hem igen.. Och sen forsoka fa inhandlat lite Etol (?) som tydligen skall hjalpa mot loss, just in case...
Men nu fragan, har nagon annan haft problem med kliande i juver omradet pa gamla ston.. Hon har ju haft ett fol (det dog), men det var 20 ar sedan. anda ar hennes tuttar lite stora pa satt och vis.. Kanske kan kalla dem taxoron... om hastar har taxoron forstas.. Och om ni har haft problem, vad har ni gjort.. "back home" var det varmt men dar fick hastar bad aret om sa det blev aldrig geggigt under. Det ar ju en area som jag glommer bort nar jag ryktar...

Solen skiner, jag skall ta mig till doctor och sen ga och lamna av en dekorerad julen och sen blir det nog lite stadning... Och lagga in 25 bales of hay i stallet.. just nu ligger det pa presenning ute.. Inget sno i forecast..
Och sen vill jag be om ursakt. Det ar ju inte Cine som sander mig magnesium utan Tant Hanne. Forlat, jag kan inte halla reda pa alla namn, som alla vet..
Ha en bra dag alla..

Godmorgon!
Alla pållar ute i hagen i det fina vädret,srålande sol:laugh: fast svinkallt:( Nu vill jag ha vår! Själv är jag tillfälligt inne för att inta ngt frukostaktigt samt mängder med varmt kaffe!

Tant Kat,lussebullarna är så söta!:love: Min första egna häst var en bulle,henne minns jag med värme! Kanske blir det en ny sån någon gång?

Älgen,aha egen tillverkning av hovkratsar! Så då kanske man inte kan få tag i just den sorten i affären? Shit,då är det nog försent för mej:mad: Får väl hålla tillgodo med den manuella!

Ha en bra dag alla!

Godmorgon allihopa.... herregud vad ni är flinka å skriva... här är de väl ganska som vanligt, pållar ute, kaffet är i koppen å det är bara -18 ute...

Fina bilder ni lagt ut på pållarna... en ren fröjd för ögat... personligen så tog jag tidig kväll igår eftersom det var en urusel dag taktikvila till trots...

Vill gärna ut på en sväng kamelskump men kroppen vill inte riktigt haka på i -18 så det får nog vara.... Älskar ju vintern, snön å kylan men blir lite för stel och öm för att egentligen funka numer....

Sol och -8 :laugh:

Dagen började bra. Sambon har precis vunnit sin vårdnadstvist som hållit på i flera år. Gott!

Jag hoppas på en rid-eller rockardtur, beroende på om de små skruttarna kan stå fint bredvid och se på :cry::p

Snart är det jul och sen kan det bli sommar :)
Ger ni era nåt extra till jul?
Våra brukar få en fruktsallad och lite knäckebröd.

Dagen började bra. Sambon har precis vunnit sin vårdnadstvist som hållit på i flera år. Gott!

Men så skönt för er att äntligen få ett ordentligt avslut.... :bow:

Ang julegott, självklart får dom lite äpple, knäckebrö och morot.... efter det att vi ridit runt hela byn å önskat God Jul till alla vi mött....
En riktigt trevlig liten tradition och verkligen uppskattat av både oss, pållarna och de som är ute å traskar just då=)

kl
Oj oj vad det skrivs,ägnade kvällen åt att städa så nu har jag haft härlig läsning till kaffet:D
Till er alla vilka fina kort ni lagt ut:d
Kat jätteskoj att se dina bullar,jättesöta.Hur går det med kalendern,vet inte om kortet kom fram

Etotal heter pdret men om jag inte totalt missminner mig är det numera förbjudet alternativt receptbelagt.

Juvret rengör du ju relativt enkelt genom att pilla bort smutsen och svampa med lite ljummet vatten.
Hästtuttar är som människotuttar. Ser lite olika ut, så den biten behöver du inte oroa dig för.:D

Tant alg: Etol var det sagt, och det ar lusmedel for jaktillrar sas det.. jag har inte varit dar an, men annars far jag val ringa till lokal vet och be henne skriva ut lite..
Frontline har ocksa en spray for hundar som fungerar pa hastar.. dock en liten flaska kostar 275+ sek.. Dyrt med loppor lol.. Och tuttarna ar ok, just taxoron och smutsiga sana..Storsta problemet ar att hon vill "klia tillbaka" med sina tander nar jag forsoker hjalpa henne och satter sina gaddar i min anda.. lol..
Min vedgubbe kom och haller pa att lagga in nu, sen skall hoet in och jag ar done.. woohoo, bara insidan av huset som ar kvar.. men jag har strike for jul sa bryr mig inte mkt..

Fortsatt bra dag till alla..

lol.. Och tuttarna ar ok, just taxoron och smutsiga sana..Storsta problemet ar att hon vill "klia tillbaka" med sina tander nar jag forsoker hjalpa henne och satter sina gaddar i min anda.. lol..

:rofl:

Tank Kat - inlägg med högt underhållningsvärde! He He. Byt aldrig till svenskt tangentbord!

i just cant help myself .. or my keyboard.. vi ar lite ermm konstiga.. men om ngn ser det som underhallning, hey det bjuder jag pa som extra...
sa putern och jag bugar och niger (locket gar upp och ner har lol..) nu ar det nappedags innan hoet skall in.. hoppas jag har lite dagsljus kvar.. toots

Första gången jag skulle prata med Kat var jag lite undrande över om jag skulle förstå henne :D

Å så lät hon hur svensk som helst :eek:

Tack Kat för många (och lååånga) goa samtal :laugh:

Grattis Lobell..det måste vara väldigt, väldigt skönt. Hoppas ni får fira lite nu.

Sätter en klase :banana: på det.

nu är man stel o rak i ryggen som en eldgaffel , var 15 minus o rida i men nu är visst snön på väg:)

KAT du får rappa på så mycket du kan med veden , ska visst komma up till 2 decimeter snö i värmland .

mot kafffehurran i fyrsprång o en värmande brasa

Tänk om ridturen hade gått lika bra :mad:

Sambon tog de små på en promenad och vi skulle rida före.
Trullan stannade var tionde meter och vände. Jag vände henne, vi gick 10 meter hon vände...jag vände henne, vi gick 10 meter, hon vände osv...
I 2km :crazy:

Sen började hon backa mot höga diken , men jag gav mej inte, då ställde hon sig istället.
Yiipiie!

Sen tog jag henne samma väg fast jag gick istället.
Till slut blev det några varv på snö"ridbanan".

Hon är ovanligt tjurig överhuvudtaget. Kanske hon har julångest :)

veden ar gjord.. nu skall bara ho in. men petra svarade pa phonen och ar pa vag.. 20 minutes sent.. oh well. ja om hon kommer ar det ju bra..
skall ut i stallet igen..shall be back..
20cm sno, hmmm

Hej Hopp tanter och gubbar!

Jag är fullständigt mörbultat, det värker och stränar överallt. Har haft examination i självskydd...och japp, jag blev godkänd...men jisses vad jag fick slita för det:cool:

Ska hämta mig lite så får jag se om jag tar mig ut och gör nåt vettigt med hästarna om en stund. Är nog lite väl blåslagen för att rida men jobba på lina ska väl gå, tycker jag...

Grattis ! :banana::banana:

Får man fråga vad du jobbar med? Fast det kanske du redan skrivit?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24