Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
ok jag gar och sover nagra timmar, kommer upp igen (normalt, sover inte en hel natt...) och ni har skrivit 6 sidor!!!! med massor av fina bilder av pallar och tomtat och kissar etc.. och nej jag ger mig inte pa att forsoka posta bilder,inte annu.. snalla tant ponny, kan du ta min sista bild pa pallarna i lunch hoet och slanga in har?? borjar kanna mig lite utanfor gemenskapen.. Jag tog lite nya bilder pa madeiras mage to senda till carolyn (hennes "uppfodare"/hon som har mina broodmares) men aven jag ar en dalig photographer.. efter alla dessa ar med pallar far jag fortfarade stort huvud och liten kropp..
Men det ar sa skoj att se alla och era pallar.. Och med den tanken i huvudet, VEM har INTE sant in bild pa akter partiet av sig sjalv?? Jag har nu borjat sammanstalla calendern och det fattas folk hoger till vanster.. "The Posterboy" bor be vanlig arbetskamrat att ta bild sa vi kan ha dig pa framsidan...
Tant Cine, jag tackar och bugar for magnesium.. och sa gor Madeira med.. Aterkommer med selenium efter jul..
Och sa ar det da en pitch for Skagern Runt igen..
Som en del vet, 28 may - 4 June/ 4 June - 11June ar en ritt planerad for diverse tanter (och gubbe om han far den Adle i trailern) runt Skagern. En liten sjo vid Mariestad Hjo etc..
www.skagernrunt.se kan ni lasa mer. Det ar 100 km runt och det skulle goras med dags ritter pa 9-22km beroende hur vi kanner det. sa lange som vi kommer fram till overnattnings stallet nar vi skall.
Det kostar pengar, hast 130 kronor per stalle, sovning ungefar 100 till 150 beroende pa om man vill gora talt eller ga lyxvarianten.. Mat tillkommer. Alla slags hastar/ponnyer ar valkomna, aven korning.
Vi gor detta for att komma tillsammans och komma ifran det dagliga med vara pallar, (pallar kommer att finnas for situp haha),gora ngt annorlunda och ha semester.
Yours truly har ridit manga langa trailrides och har utsett sig sjalv till trailboss, men hjalp behovs alltid och demokrati kommer att rada under ritten. Rules and regs kommer senare, men da vi ar vuxna manniskor skall det nog inte bli problem.
Sa de som vill komma med, sand mig ett pm med riktig email address, riktigt namn och vad ni har i pallvag. Det finns boxar att tillga pa alla stallen utom ett, men det ar val tankt hastarna skall ga i hage nattetid. All san information kommer till de som ar intresserade och kan gora en commitment..
Kommer att sanda ut mail till alla efter jul om vad info som finns. Och jag behover input sa det inte blir problem senare..
Letar fortfarande efter ngn som antingen ar hastlos, eller som vill komma i alla fall och som kan kora riggen (bil och trailer) fran stalle till stalle och ocksa gora maten. Ga till local ICA/COOP och ha ngt fardigt nar denna grupp av mkt uttrottade personer dyker upp.. En del stallen erbjuder middag och frukost (till kostnad) samt matsack for nasta dags lunch. Allt i matvag kommer att diskuteras nar vi kommer narmare..
Jaha, klockan ringer om 2 timmar, hogubben skall vara har klockan 7 och da maste jag vara redo att lagga in 25 bales.... Vi skall se hur det gar. Spisen ar full med ved nu, sprakar ivag sa glatt och en god 23C inomhus hjalper nar utsidan sager -14c... Hoppas alla sover gott..