”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

God morgon på er alla! Om 45 minuter har jag gjort mitt på denna arbetsplats,ja för idag iallafall!
Har blivit lite varmare ute och börjat snöa så smått,tyvärr blåser det oxå..usch!
Ha en bra dag o ta det försiktigt på vägarna!

amen va fasen :laugh: du är ju hästkvinna ordentligt ju , hästliniment är de enda liniment som funkar på kroppen ju.

frågade en läkare om de en gång , eftersom jag är flitig användare av de starkaste hästlinimenten på mig själv o han påstod att hästhuden o människohuden var väldigt lika så tål hästen de är de med stor sannolikhet att även di gör de.

ut o hämta o be gubben gnida in en rejäl dos o massera in länge .

suck hästfolk o inte använda häästliniment , jisses :laugh:

:o ...nu har jag ju det för deras skull. Va tusan, jag klarar mig oftast ändå även om det är lite jobbigt för stunden. Det går ju över ;)

God morgon för övrigt ALLA tanter och gubbar. Jo, jag överlevde natten, är fortfarande stel och öm överallt. Nu är det åter dags för en dag på skolan. Sen gör jag helg:devil:

Det låter som att du behöver en långhelg!
Här snöar det! Det måste ha varit svinkallt i natt. Mitt vatten är frusit, så nu vet jag vad jag ska i förmiddag.

Det snoar, har fatt ungefar 5 cm pa bilen.. tack och lov behover jag inte ut idag.. Men imorgon maste jag aka och hamta foder hos min bonde person..
Pallar ater och skall strax ut i sina snowtacken, jag har sovmorgon av sort.. sat och jabbade pa phonen till 1230h med spadamen..
Enda goda med det har en temp pa endast -3. Har inte sett det pa nagra dagar...
Hoppas ni alla har en bra snorik dag.. toots

fi donk sicket väder :confused: det snöar åt alla håll samtidigt o blåser som attan , de här blir ingen trevlig dag .

De där tokiga hästarna var glada som småbarn på julafton när de kom ut i halvstormen , visserligen med rejäla täcken men ändå.

Nåja så länge strömmen funkar så lär de inte gå någon nöd på oss , förråden är fyllda o brasan sprakar o kaffehurran funkar finfint :)

Ni som måste ut på vägarna ta de lugnt lär bli rejält halt o drivor av de här .

själv ska jag röja i gammla papper , varför sparar man på allt skit :eek:

Äntligen kom jag på något att tjäna pengar på. Kelly har ju haft en spa-avdelning hela hösten i en liten del av hagen....Kan ju tippa några kärror tång i ett hörne och ta fram vattenslangen så har vi "tångbad" med. På menyn står ekologisk och vegetarisk kost bestående av betfor, havre och nyttiga mineraler. Frukosten består av luserngröt. Sova får man göra lite spartanskt i torv, halm eller spånbox. Med extratillägg kan man få täcke i storlek 145. Motionen på Spa- Kelly Camp består av att jag släpper ut henne i skogen och gästerna får jogga efter.....:rofl: :rofl: :rofl:

Väl beprövad metod

Vad kostar det, jag är intresserad!:bump::bump:

God middag! Här har vi en härlig snöstorm på gång! Men det finns alltid nån som är glad. Hade en snickare hemma i morse som var lycklig, han åker skidor varje kväll på Hallandsåsen:)

Får de om man vågar sig ut med pållen idag, igår blev det inget, för dottern hade ingen lust att rida när hon kom från jobbet vid halv åtta på kvällen och det var -14:crazy: Han fick sig en rejäl rykt och pyssel och kel. Men det är nog mycket spring i de långa benen nu...

Godmorgon mina vänner. Här ösregnar det :eek: För 1½ dygn sen var det -22. Snacka om väderomslag. Fick som vanligt ett sms från stallis. Hästarna står inne för det är halt ute när det töar :crazy: Antar att det kommer vara lika halt i morgon om det töar då med. Om det frysit på så är det ännu halare. Hur länge ska vi ha hästarna inne? Och hur kommer det att bli när de fulla av energi dundrar ut i hala hagar igen :confused: Enligt mitt tycke hade det varit bättre att ha dem ute men vad vet jag.....

Försökte ringa stallis men inget svar. Fine..jag vet att hon jobbar men jag ville veta om fölis stod i min box mot mina önskemål. Ringde upp stallägaren och jodå. Han stod där :mad: Hon skulle hem på lunchen och ge dem hö så jag bad henne flytta på fölis! Nu blir det väl rabalder om det också.

Spa Kelly-Camp kostar 500 kr dagen. Det är ju billigt för övernattning, två behandlingar, mat och motion bakom häst. Ska bara laga det där staketet som jag blivit ombedd att göra så gästerna inte rymmer eller förirrar sig bort.

Åh tvi vale för regn :eek: Blir väl isgator överallt men är inte era hästar broddade så dom kan gå ut iaf?

Här har vi tack o lov snöfall. Hundarna var helt rabiata när dom for runt på gården i morse. Hästarna stog som vanligt mitt ute i hagen i blåsten och sparkade i snön.

Vi ställde in en höboll i hagen så nu är pållarna i himmelriket :laugh: dom har ju haft fri tillgång hela tiden men inte så här mycket hö på en gång. Måste hur som helst beställa ett rundbalsnät kvickt som attan annars har vi nog hela bollen utdragen i hagen och nertrampat i snön.

Undrar om jag ska önska mej några dygn på Spa Kelly-Camp :idea: Det lät ju hur trevligt som helst!

Godmorgon allihopa.....

Här är det redigt snöande och milda grader... Tog tidig kväll igår för kroppen ville inte alls hänga med....

Detta om detta med pålleSpa:angel: tror min El Camelo kan passa som massör... iaf om man gillar lite "krafttag" Han är nämligen expert på att använda sitt huvud som muskelmangel och jag lovar att resultatet inte lär vänta på sig... sen... han är ju en fena på att använda sina gaddar på ett högst muskelstimulerande vis, kanske rent av lite akupunkturaktigt...

Kanske det ändå vore nått å tänka på...hmmm, motionen kan jag ju erbjuda med hjälp av husets hundterrorist.... istället för att jag ska springa runt kåken varv efter varv å bli utskrattad av tiken som alltid ligger 100 steg före och alltid är på andra sidan när jag kommit till första kan ju gästerna få den äran.... man kan ju som döpa om det till "TafattTerapi":idea:

Iaf, här i krokarna är det just nu klass 2 varning och jag hoppas att det lugnar ner sig till imorgon då vi ska till staden med hösläpet...

Kanske om jag får tillräckligt med inspiration att jag tar en tur på Kamel för att njuta lite nysnö....

God middag:banana::banana:

Här på Östra Gotland har vi haft en dag utan blåst igår men nu börjar det friska i igen och mörka moln kommer från väst. Så det snöar nog innan kvällen. Det är ca -2 gr och innan molnen kom så har det varit strålande sol, en riktigt fin vinterdag. Väntar på att hovis ska komma och lägga på sulor så det inte blir såna hemska styltor, gillar inte dom...

Tyvärr kaxar sig unghästen en del mot Kelly så det blir en del tjaffs ibland så jag vågar inte ha broddat i hagen innan flytten. Hitills har vi ju haft torr djupsnö så det har går bra utan brodd.

Önskar att vi kunde dela upp dem i olika hagar men unghästen går ju som bekant ur lätt och skulle inte stanna ensam i en hage :(

Men nu är det snart flytt. Hörde att stallis håller på och röjjer i sitt kommande Stall/hönshus :banana: Då kommer Kelly att få egen hage de första dagarna sen kommer hon att få en stencool tvåårig nordsvensk som hagkompis. Den hade inga som helst problem att vara själv och var väldigt lungn och sansad. :)

Tycker absolut du ska ta ett par dagar på campet. Jag behöver kosing. Nu erbjöd sig min son igår att bygga en bankomat till mig i lego som jag kunde sätta på huset. Då kunde jag ta hur mycket pengar jag ville och köpa massor med leksaker. Spricker hans plan är det ju bra med en back-up. Ni i tråden får 100 kr rabatt.

Oj, generöst av dej :D
Jag väntar gärna till våren då jag antar att spat är i bästa högsäsongskick.

Här är -1 och snöar sen inatt. Sambon lär bli glad..... Då han varit ledig i snart en vecka utan att få använda snöslungan. Nu gick han på sitt 15 timmarspass en vecka framåt, och lär inte vara så sugen på att röja snö på kvällen efter jobbet. Så jag får väl va snäll och använda handslungan :)

Igår var jag duktig och tog in hästarna i tid inför hovis besök. Mockade förstås innan och gav extra hö inne. Gjorde mat i rekordfart och rusade ner till stallet. ingen hovis. Oops han kommer idag.. Ut med hästarna , mocka en gång till...

Men varfor var folis inne med kelly?? han har val eget ho att ata i sin box, och han behover ju inte tutta egentligen.. Kanske for att kelly skall ma battre, men hon kunde ju ha slappt in honom for 5 minutes och sen flytta tillbaks honom i sin box sa han inte star dar och mumsar kellys mat..
Nej, som jag sa igar kvall, bry dig inte om att hennes hastar ar kvar om honshuset inte ar fardigt.. DU FLYTTAR och bums!!! Stada ur kellys box och sen kom tillbaka och stada ur stallet till varen.. Du kan inte vara sa snall langre som du har varit.. ikvall har du annars en hungrig kelly och folis som har skitigt overallt darinne.. PLUS J har sparat en fodring for folis.. Glom inte att hon ar skyldig dig ho.. Stoppa barnen i bilen och ak dit och hamta dina saker.. inklusive hinkar.. J far val skaffa sig egna saker .. Om hennes hastar inte har hink att dricka ur sa far de val anvanda vattenkoppen..
Usch jag ar sa arg, a dina vagnar.. Var glad jag inte kommer ner och sager ngt lol..
Men allvarligt talat, du maste satta hart mot hart har, J kommer att utnyttja dig till sista minute, och banne mig om du gor mer an satta stolpar i halen och sen knyta ihop traden.. Det var inte DIN hast som gick igenom..
Ok nu ar jag ok igen.. skall forosoka skotta lite, tung blotsno dar ute.. -3\ och hoppas pa lite kallare.. Det blir namligen for varmt om jag eldar och det ar for kallt om jag inte eldar..lol. lol aldrig ar man nojd..

Hur gick det förresten med den trilskande som inte ville på transporten?

Kl
Här är det på 0:an efter -14 igår kväll.Snön faller,det har kommit ca 7 cm,jag har det hela under kontroll för jag är ledig och kan skotta undan vartefter:).

Planeringen var att vet skulle kommit och vaccinerat båda idag.Eftersom jag såg vart det barkade ang. vädret redan i början på veckan försökte jag få honom att komma tidigare men han kunde inte.Jag varnade för min framfartsväg som lätt blåser igen men han tog det lungt.
Nu ringde han och satt fast hemma hos sig,vägen var blockerad av bilar som kört fast:(.Vi ska göra ett nytt försök i morgon.

Bara H får sin grundvaccinering klar tänkte jag ändra så båda kan få sin vaccinering någon gång på året när man inte behöver tänka på väglag.
Hon ska få tredje sprutan om 6 mån.Om D vaccineras nu(hästinfl.+stelkramp)kan han då få en ny om 6 mån. igen eller hur gör man för att komma i takt?Är ju onödigt att ta ut vet.vid två tillfällen.

Hi hi:)!Det där med eldningen känner jag igen.Samma här.

Försök att inte ta ut dig på skottningen,blötsnö känns i kroppen,och vad jag förstår har du inte varit ok sista tiden?

En liten tröst är att om en vecka vänder det mot ljusare tider:).

går säkert bra när grunvacc är gjort. Ambulatoriska var här förra året o då tog vi alla på samma gång fast de var 5 månader emellan egentligen o rabies ger vi bara var 3 år om inget händer , prata med vetten så fixar de sig nog

inte undra på om Kelly blir grining när hon aldrig får ha maten ifred . Hon stressar ju över de. Får du bort den där fölet så undrar jag om hon inte lugnar ner sig o börjar lägga på sig mera ,

Hon vräker väl i sig maten o då är de svårt o bygga hull för att inte tala om att magen tar stryk .

vore jag du skulle jag ge fölägaren en räkning på maten till fölet , nu begriper jag de är svårt o bråka o frågan är om de är värt de när du nu är på väg bort, kanske bäst o hålla god min i elakt spel.:)

smart liten grabb de där :laugh: i alla fall inget fel på kreativiteten o omtänksamheten , ge han en pepparkaka från oss:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar